«Olen mitmel päeval juhtunud erinevatesse kauplustesse, kus riiulis on üks hind ja kassas lüüakse läbi teine hind. Ühel juhul oli tegu Viru Keskuses asuva apteegiga, kus oli teenindaja vea tõttu riiulis vale hind. Teisel juhul Majaka Maximas, kus müüdi eelmisel nädalal lõppenud kampaania soodushinnaga jäätist. Mõlemal juhul müüdi tooted mulle riiulis olnud hinnaga, kusjuures Maximas oli see sel päeval juba kolmas juhus ja hind polnud ikka ära vahetatud. Kuidas näeb ette seadus? Olen kuulnud, et nii ongi õige ja kallimalt, kui riiulis on märgitud, mulle müüa ei tohikski,» küsib tarbija.
Lugeja küsib: kas pood peab mulle müüma kaupa odavama hinnaga?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski.
Kui saalis ja kassas hind erineb, on tegemist tarbijakaitseseaduse rikkumisega, kuid tarbijal ei ole õigust nõuda soodsama hinnaga müümist. Heaks tavaks võiks aga seda küll pidada.
Kui kauba hind kassas ja müügisaalis ei ühti, siis
• võid kaubast kassas enne ostu sooritamist loobuda;
• lahenda probleem kohe kassa juurest lahkumata, või kui avastad eksituse või hinnapettuse alles kodus, pöördu võimalikult kiiresti (soovitavalt veel samal päeval) kauplusesse tagasi ja esita kauplejale pretensioon tehingu tühistamiseks.
Kui kampaania on lõppenud, on kauplejal kohustus ka müügisaalis hinnad korrastada.