Päevatoimetaja:
Sander Silm

Taxify uuendus teeb kallimatele taksofirmadele tuska

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Stinne Loo, Triin Ärm
Copy
Taxify mobiilirakendus.
Taxify mobiilirakendus. Foto: Taxify

Kallimad taksofirmad peavad hakkama Taxify mobiilirakenduse sularahavaba teenuse eest rohkem maksma, mis paneb nad taksofirmade endi sõnul ebavõrdsesse olukorda. 

Paar nädalat tagasi tuli Taxify välja uuendusega, mis lubab oma krediitkaardi rakendusse lisanud klientidel taksosõidu eest vaid ühe nupuvajutusega tasuda. Selle uuenduse kasutamise eest küsib firma 50 senti teenustasu, millest pool maksab taksojuht ja pool klient. 

Maist hakkab aga kehtima uus hinnakiri, mille järgi enam kui 60-sendise kilomeetrihinnaga taksofirmadel tuleb hakata maksma iga sõidu pealt 90 senti. Seega tõuseks takso lõpparve hind ka kliendi jaoks märgatavalt. 

Muudatus puudutab küll üksikuid taksofirmasid, kelle kilomeetri hind on teistest veidi kõrgem, kuid need firmad leiavad, et hetkel pannakse neid ebavõrdsesse olukorda. Tallink Takso juhatuse liikme Tõnu Uusmaa sõnul ei ole Tallink Takso Taxify’ga koostööd teinud ega pole plaaninud seda teha ka edaspidi. «Küll aga leiame taksoturu osalisena, et taksode tariifid- ja hinnakujundus peavad lähtuma sarnastest regulatsioonidest sõltumata makseviisist, teenuse tellimise kanalist ja ajast,» selgitas Uusmaa. 

Elektritakso Välk Takso juhatuse liige Henrik Harak ütles, et selline muudatus taksojuhtide teenistusele hästi ei mõju ja kindlasti nad sellega rahul ei ole. «Sisuliselt rakendatakse astmelist maksustamist ja ettevõtja seisukohast see kasulik ei ole, seda ka taksoteenuse kvaliteedi parandamise huvides,» selgitas Harak. 

Ta ütles, et Taxify uue hinnapoliitika kehtestamise argumendiks tuuakse teenustasu ebaproportsionaalsus takso tariifidega. «See põhjendus ei ole meie arvates piisav,» rääkis ta ja lisas, et nende kasutatavate Nissan Leafi’de soetamis- ja ülalpidamiskulud ei ole võrreldavad  paljudes odavtaksofirmades kasutatavate sõidukitega. 

Tulika Takso kasutab Taxify süsteemi turunduskanalina oma kahe nn nišitoote puhul: taksoteenust osutavad väikebussid ning Tulika Business kaubamärgi all sõitvad taksod. Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane arvas samuti, et tegemist on ebaproportsionaalselt suure hinnamuudatusega. «Ka varasem taksotellimuse hind on meie hinnangul kõrge. Suuremat hämmingut tekitab meis aga idee kaardimakse kulude kliendi arvelt katmisest ning hinnapoliitika käsitlus, mis on ilmses vastuolus kehtiva seadusandlusega,» selgitas Rebane. 

Taxify juht Markus Villigu hinnangul on praegune süsteem, kus kõik maksavad võrdselt 50 senti teenustasu, soodsamate taksode suhtes ebaaus, sest nad maksavad odavama sõidu pealt sama palju kui kallima kilomeetrihinnaga taksod. Villig lisas, et mujal maailmas võetakse ühe sõidu pealt isegi 20 protsenti. «Ma ei näe, et kallimad taksod oleks ebavõrdses olukorras. Nemad teenivad sõiduga rohkem tulu ja maksavad ka sõidu pealt rohkem,» rääkis Taxify juht ning lisas, et ka firmal on turundus ja arenduskulud. 

Tagasi üles