Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Vormsi uus parvlaev läheb hoolimata hankevaidlusest merele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Praegu sõidab Vormsi ja mandri vahet Kihnu Veeteede parvlaev Reet.
Praegu sõidab Vormsi ja mandri vahet Kihnu Veeteede parvlaev Reet. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Valitsus andis täna oma korralduse muutmisega Lääne maavalitsusele võimaluse sõlmida riigihankemenetluse ajaks otseleping Vormsi uue parvlaevaoperaatoriga, mis tähendab, et hoolimata parasjagu käivast riigihankevaidlusest ei jää laev kai äärde seisma.

Rohuküla ja Sviiby sadama vahet sõitma hakkav parvlaev Ormsö valmib 1. maiks. Mullu algatatud riigihange laevale operaatori leidmiseks on aga seni vaidlustuste tõttu lõpetamata.

Täna muutis valitsus oma istungil kehtivat korraldust, laiendades aluseid, millistel tingimustel on riigil võimalik riigivara ehk siis Sviby-Rohuküla-Sviby liini jaoks tellitud parvlaeva vedaja kasutusse anda, teatas valitsuse pressibüroo. Korralduse muutmine võimaldab võtta kasutusse uue laeva ja tagada maavalitsusel sellega katkematu laevaühendus maakonnasisese väikesaarega.

Kohtuvaidluste tõttu uue laeva kai ääres seismine oleks pressibüroo teatel riigile märkimisväärne lisakulu, küündides kuni tuhande euroni päevas.

Olenemata tänasest korralduse muutmisest, on siiski eesmärk sõlmida ka viieaastane operaatorleping riigihanke korras, teatas pressibüroo.

Vormsi operaatori konkursile esitasid pakkumuse Väinamere Liinid ja Kihnu Veeteed, hankekomisjon tunnistaks võitjaks neist esimese. Kihnu Veeteed vaidlustas tulemuse, väites, et konkurent tegi alapakkumise. Märtsi algul otsustas Tallinna halduskohus, et Väinamere Liinide pakkumine oligi alapakkumine.

Tagasi üles