Telefoni kaudu kaupade pakkumine on laialt levinud müügimeetod, mis ei ole keelatud, kuid mille osas on tarbija õigused reguleeritud tavapärasest erinevalt.
Telefoni teel kaupu ostes kehtivad oma reeglid
«Telefonitsi tehtud pakkumised tulevad tarbijale enamasti ootamatult, mistõttu on sageli tegemist emotsiooni ajel tehtud otsusega, mida hiljem kiputakse kahetsema,» märgib tarbijakaitseameti EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa tänases Meie Maas.
Vältimaks olukorda, kus telefonitsi kokkulepitust saavad tarbija ja müüja erinevalt aru ning tarbijal ei ole võimalik lõplikult veenduda kauba või teenuse sobivuses ja vajalikkuses, soovitab Vaksmaa viia end kurssi telefonimüügiga seotud reeglitega.
«Selleks, et telefonis sõlmitud kokkulepe oleks tarbijale tegelikkuses ka vastuvõetav, peab telefoni teel kaupa pakkuv ettevõtja tagama, et ei kasutataks ebaausaid kauplemisvõtteid, varustama tarbijat piisava ja vajaliku teabega, mis võimaldaks tal langetada teadlik ostuotsus,» ütleb EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja.
Kui tarbija nõustub telefoni teel tehtud pakkumisega, on tarbija võetud kohustustega seotud üksnes juhul, kui ettevõtja on telefonitsi edastatut teavet kinnitanud kirjalikult, näiteks e-kirja teel, ning tarbija on sellele andnud nõusoleku samuti kirjalikult.
Loe refereeritud artiklit täismahus Meie Maast.