Pitsakastme pakendil oli kaks erineva infoga toiteväärtustabelit, maaletooja sõnul on tegemist inimliku eksitusega.
Pitsakastme pakend tekitas segadust
Lugeja saatis toimetusele pildid pitsakastmest, mille pakendil on erinevad toiteväärtustabelid. «Miks on eestikeelsel sildil teistsugune info kui originaalpakendil?» uuris lugeja. Teda huvitas samuti, kas sellises olukorras on õigus pöörduda tarbijakaitseameti poole.
Toote maaletooja Sales-Stari müügijuhi sõnul on tegemist inimliku eksitusega ning see tuli ka neile üllatusena. Müügijuht tõdes, et tõenäoliselt muudeti midagi toote koostises. Maaletooja vabandab ja tänab inimestel eksitusele tähelepanu juhtimast.
Vale toiteväärtusega toodetele kleebitakse uued õige infoga sildid. Kuigi täpset toodete kogust on Sales-Stari müügijuhi sõnul raske ennustada, tuleb tõenäoliselt üle kleepida sajad tooted. Müügijuhi sõnul sõltub kogus kaupluste jääkidest.
«Toitumisalane teave toodetel peab olema sama, olenemata keelest. Siin tundub tegu olevat lihtsalt (inimliku) eksitusega,» ütles tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
Tema sõnul on teostab tarbijakaitseamet vastavalt toiduseaduse paragrahv 47 lõikele 2 järelevalvet teabe õigsuse üle jaekaubandusettevõtetes, seega võib tarbija selle probleemiga pöörduda tarbijakaitse poole.
«Meie saame teha märgukirja või ettekirjutuse kauplusele, kus toodet müüakse,» ütles Turetski, kuid lisas samas, et selles olukorras oleks tarbijal otstarbekam pöörduda veterinaar- ja toiduameti poole, sest neil on õigus teha järelevalvet kõigis käitlemisvaldkondades, kaasa arvatud maaletooja hulgilaos. Veterinaar- ja toiduameti poole pöördudes saab maaletooja kaudu vajadusel tooted kiiremini müügilt ära korjata ja õigesti märgistada.