Steve Jobs kasutas Apple´i tegevjuhina koosolekute korraldamiseks kolme nippi, millega tagas nende maksimaalse produktiivsuse ja efektiivsuse, kirjutab Business Insider.
Kolm nippi, millega Steve Jobs tagas koosolekute produktiivsuse
Osalejate arv peaks olema võimalikult väike
Jobsi kohta räägitavaid legende ja lugusid on loendamatu arv. Ühel korral oli ta alustamas iganädalast koosolekut Apple´i reklaamiagentuuriga, kui märkas äkitselt ruumis kedagi, kes eelmine nädal seal ei olnud. Ta peatus poole sõna pealt ning küsis sellelt naiselt, kes ta on.
Naine selgitas, et on turundusspetsialist, kellel paluti koosolekust osa võtta, kuna ta töötab sellega seotud projektide kallal.
Jobs kuulas ta ära ning palus lahkuda.
«Ma kardan, et meil ei ole sind sellel koosolekul vaja, aitäh.»
Sama halastamatu oli ta ka enda suhtes. Kui USA president Barack Obama korraldas tehnoloogiafirmade juhtidele õhtusöögi, ütles ta kutsest ära, kuna tema maitse jaoks oli seal liiga palju inimesi.
Iga koosolekul osaleja vastutab mingi konkreetse arutatava teema eest
Jobsi juhtimispõhimõtete järgi pandi erinevad tööprotsessid paika niimoodi, et kõik asjasse puutuvad inimesed teadsid, kes millise osa eest vastutab. Kiirelt kasvava ettevõtte puhul on see väga oluline, kuna kõigil on alati palju tegemist. Kui töötaja on mingi konkreetse teema eest vastutama pandud, pühendub ta sellele rohkem ning hakkab selle käekäigu eest rohkem hoolt kandma.
Töötajad ei tohi Powerpointi taha varjuda
Steve Jobs vihkas ametlikke esitlusi, eelistades neile vabas vormis näost näkku kohtumisi. Iga neljapäeva pärastlõunal oli tal turundus- ja reklaamiosakonnaga koosolekud, kus slaidiesitlused olid keelatud, kuna ta soovis, et tema töötajad arendaks kirglikku diskussiooni ning kriitilist mõtlemist, mitte ei peituks tehnoloogia taha.