Toidutootja Nutricia teatas oma piimareklaamis, et mudilased peaksid saama päevas 6,9 milligrami rauda, kuid Suurbritannia Tervishoiuameti sõnul on õige number 6 mg.
Lastele rohkem rauda soovitanud piimareklaam tunnistati eksitavaks
Piima reklaaminud kampaanias pealkirjaga «Täielik hoolitsus kasvades üles piimaga» kasutati teleklippi, milles kujutati kõrge tooli kõrval seisvat mudilast, kirjutab marketingweek.co.uk.
Kaadritagune hääl teleklipis ütleb: «Kas teadsid, et kümnest mudilasest kaheksa ei saa piisavalt rauda?» Reklaamis öeldakse raua päevavajaduseks 6,9 mg ja et piim tasakaalustatud menüü osana soodustab laste kasvamist.
Suurbritannia reklaamistandartide amet (ASA) sai teleklippi kohta kolm kaebust ja tellis hinnangu Suurbritannia Tervishoiuametilt. Hinnangust selgus, et RDA järgi on 1-3 aastaste laste rauavajadus siiski 6 milligrammi päevas. RDA (i.k Recommended Dietary Allowance) on soovituslik toitumise süsteem, mis on Suurbritannias ametliku tervishoiupoliitika osa.
Toidutootja väitis, et kasutas kampaania juures kahte uuringut, mis on tehtud 15 aasta jooksul eraldi RDA-d toetavatest uuringutest.
Niisiis tunnistas ASA selle eelmise aasta juulis toimunud kampaania eksitavaks. Nutriciale on see viimase 14 kuu jooksul juba teine tauniv otsus ASA poolt.