Kui klient on pangas asjade ajamist alustanud, peaks maakler panga vastuse ära ootama, sõnasid kinnisvaramaaklerid.
Kinnisvarabürood: kui klient juba pangas asju ajab, tuleks panga vastus ära oodata
Kui hindamisaruandega või dokumentidega pikemalt aega läheb, võiks sõlmida võlaõigusliku lepingu, sõnas Ober Hausi kinnisvarabüroo maakler Kersti Junolainen. «Kui klient on kulutuste tegemist alustanud, siis enam edasi müüa ei tohiks,» sõnas Junolainen. Ehk oleks erand see, kui teine inimene pakub kõrgemat hinda, ent see pole tänapäeva kinnisvaraturul tõenäoline.
Kui inimene pole kindel, et ta kodulaenu saab, tuleks teisele potentsiaalsele ostjale siiski öelda, et klient uurib pangast laenuvõimekust. «Kui summa on sama, muud tingimused samad, siis müüja seisukohast pole väga vahet, kellele kinnisvara läheb,» hindas maakler.
Uus Maa elamispindade osakonna juht Eve Soppe sõnas, et piiratud infot omades võime teha üldtuntud järelduse - kuulamis- ja suhtlusoskus on konfliktide ennetamise alustalad.
Valem ostuhuvilise «jah» korral peaks olema säärane:
- ostusoovi kinnitusel klient suunatakse edasi panka eelnõustamisele
- pärast eelnõustamist panga soovitusel tellib ostuhuviline eksperthinnangu, mille eest tasumise järgselt hindaja edastab hinnangu panka
- samal perioodil maakler ei tee müügitööd selle objektiga, suhtleb aktiivselt ostuhuvilise ja müüjaga omades infot laenuprotsessi kohta
- pangast positiivse finantseerimise vastuse korral maakler informeerib müüjat, lepib mõlema poolega kokku üksikasjad ning edastab tehinguks vajalikud andmed notaribüroole.
Kolme lapse ema Kärol Kõu süüdistas kinnisvarabürood maja müügis ajal, kui tema seda ostmas oli. Kinnisvarabüroo sõnas, et kliendid pidid olema teadlikust suurest ostuhuvist ja broneerimislepingut polnud tehtud, mistõttu siduvat kohustust maja neile müüa polnud.