Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lennufirmad vähendavad lende Venemaale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Märts 2013: EasyJeti tegevjuht Carolyn McCall saabub lennufirma esimese lennuga lippude lehvides Moskva Domodedovo lennuväljale. Aasta hiljem asus odavlennufirma Venemaa turult taanduma, see kord lippe enam ei lehvitata.
Märts 2013: EasyJeti tegevjuht Carolyn McCall saabub lennufirma esimese lennuga lippude lehvides Moskva Domodedovo lennuväljale. Aasta hiljem asus odavlennufirma Venemaa turult taanduma, see kord lippe enam ei lehvitata. Foto: Marina Lystseva / ITAR-TASS

2012 aastal võitles odavlennufirma Easyjet vihaselt Virgin Atlanticuga õiguse eest lennata Londoni Gatwicki lennuväljalt Moskva Domodedovo lennuväljale pärast seda kui eelmise lendaja ühinemine konkurendiga oli vabastanud ajagraafikus koha. Väljavõideldud kohta kiitis Easyjet toona kui oma ülemaailmse arengu uut verstaposti. Nüüd on seesama Easyjet vähendanud Moskva lende kahe lennuni päevas, üks kummaski suunas, kirjutab Bloomberg.

Easyjet pole ainuke, lende Venemaale vähendavad teisedki. Seda lihtsal põhjusel, et sanktsioonide mõjul on järsult vähenenud nii Venemaalt mujale maailma kui ka mujalt maailmast Venemaale suunduvate turistide arv.

Kolm Moskva lennujaama – Vnukovo, Domodedovo ja Šeremetjevo - teenindasid mullu kokku 77 miljonit reisijat, rohkem kui Londoni Heathrow' lennujaam või Dubai. Võrreldes 2000. aastaga on reisijateliiklus neljakordistunud. Nüüd on Moskva lennujaamade terminalid aga palju vaiksemad, kirjutab Bloomberg.

Sel kolmapäeval teatas Delta Air Lines, et aasta kolmel viimasel kuul ta enam Moskva ja New Yorgi vahet ei lenda. Lennufirma kärpis juba ennegi kahe suurriigi metropolide vahelisi lende, seitsmelt lennult viiele nädalas. Kolmapäevane otsus tähendab, et aasta lõpus ei lenda Moskvasse enam ükski USA lennufirma.

Hongkongis asuva peakorteriga Cathay Pacific lõpetab Moskva lennud juunis. Air India, kes alustas mullu pärast 15 aastast pausi taas Moskva ja ja Delhi vahel lendamist, vähendas lendude arvu kahele nädalas, kui nägi kohtade vaid 47-protsendist täituvust.

Venemaa plaane kärbivad nii Lähis-Ida firmad Etihad ja Qatar, kui ka tšehhide Czech Airlines. Viimane teatas hiljuti, et ei alusta sel suvel lendudega Kaasanisse, Ufaasse, Permi ja Kaliningradi nagu varem kavatsetud.

Reisijate arvu vähenemise tulemusel kärbivad lende ka Vene lennufirmad. Märtsi lõpus teatas Vene lennuamet, et kodumaised lennufirmad on lõpetamas lendamist kokku 71 marsruudil, sellistesse sihtkohtadesse nagu Barcelona, Dubai, tel Aviv ja Viin. Suurimad kärpijad on Transaero ja UTAir.

Tagasi üles