Märtsikuus vähendas ligi 44 protsenti Venemaa elanikest oma väljaminekuid toiduainetele, mille tagajärjel jaekaupmeeste käibed vähenesid, kirjutas Interfaks.
Rekordarv venelasi kärpis väljaminekuid toidule
Nii suur kukkumine mõjub Nielseni poolt läbi viidud uuringus šokeerivalt, sest isegi 2009. aasta majanduskriisi ajal kõikus esmatarbekaupadest loobumine venelaste seas 25-30 protsendi vahel. Mullu detsembris oli ostude vähendajate osakaal 31 protsenti.
Absoluutne enamus – 99 protsenti venemaalasi täheldas toidukaupade kallinemist, kusjuures 77 protsenti nimetas kallinemist märkimisväärselt suureks. Eelmise finantskriisi ajal täheldas märkimisväärset kallinemist vaid veidi rohkem kui pooled küsitletutest.
Venemaa kaubanduskeskused suudavad senimaani küll oma käibeid kasvatada, kuid kasvutempod vähenevad silmaga nähtavalt. Kui turuliider Magnit kasvatas märtsikuus oma käivet 30,4 protsendi võrra, siis tänavu jaanuaris oli käibe kasv palju suurem – 45,6 protsenti.
Toidukaupadelt säästmine on muutnud ka ostetavate kaupade valikut nii, et inimesed eelistavad värsketele toituainetele üha rohkem kuivatatud või külmutatud toiduaineid.