Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Buum tehnoloogiasektoris – Eesti idufirmadesse investeeritakse miljoneid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Markus Villig loodab, et aasta lõpuks on Taxify tuntud ka Eestist ja Lätist kaugemal.
Markus Villig loodab, et aasta lõpuks on Taxify tuntud ka Eestist ja Lätist kaugemal. Foto: Martin Ilustrumm

Läinud kuul sai Eesti idufirma Testlio miljon dollarit investeeringuna. Hoolimata Eesti väiksusest oli see äri nagu ikka.

Paar nädalat enne seda sai Bondora.com investeeringuna 4,5 miljonit. Transferwise aga sai Richard Bransonilt, riskikapitalist Andreessen Horowitz'ilt ning PayPal'i kaasasutajalt Peter Thielilt 48 miljonit dollarit, vahendab Newsweek.

Kõik, mida hiljuti 1,4 miljonit dollarit saanud Markus Villig Taxify jaoks vajas, oli ID-kaart, arvuti, krediitkaart ja paar minutit. Ta ei lahkunud isegi arvuti tagant.

Seda seetõttu, et Eesti on suutnud oma asukohast tulenevatest miinustest üle saada ning saada heaks maaks idufirmadele. Riigis on 350 värsket idufirmat ehk üks 3700 inimese kohta.

Edulood rajavad teed uutele start-uppidele. «Enamikel mu sõpradel on oma idufirmad. Kümme aastat tagasi tahtsid kõik töötada suurte firmade jaoks,» ütles Villig.

Ent kui enamik Silicon Valley firmadest loodab investoritele, siis Eesti omad loodavad valitsuse toetustele ning endasarnastele ettevõtetele. Ent eestlasi takistab see, et kui näiteks 70 protsenti brittidest usub, et Suurbritannias on hea äri teha, siis sama usub vaid 51 protsenti eestlastest.

Eesti valitsus käitub ise nagu tehnoloogiafirma, püüdes e-residente, kes saavad siia firma luua ja e-teenuseid kasutades peale e-residentsuse saamist. Alates aprillist ei pea selle jaoks isegi Eestisse tulema. 2025. aastaks loodab Eesti saada 10 miljonit e-residenti.  

Tagasi üles