Päevatoimetaja:
Sander Silm

Reklaamitrikk: säästuoperaator saatis patrulli tänavale kõnehinda mõõtma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Diili patrull tänaval.
Diili patrull tänaval. Foto: Diil

EMT alla kuuluv säästuoperaator Diil saatis oma viimase kampaania raames mundrisse riietatud korravalvurid tänavale kõnehinda mõõtma.

«Septembri alguses on suur rõhk liiklusteemadel. Politsei mõõdab autode kiirust ning jälgib, et juhid peatuksid vöötradade juures ja laseksid jalakäijaid üle tee. Siit sündis idee, et ka Diil võiks mingil moel liiklusaktsioonidega kaasas olla ja seda just omal, mitte väga tõsiselt võetaval, aga silmapaistval ja meeldejääval moel,» kirjeldas Diili reklaamijuht Ivari Järvekald viimase kampaania idee sündi.

Kampaania idee sündis koostöös agentuuriga Utopia, kes on Diili põhiagentuur. Diilitsa aktsiooni tänavatel läbiviijaks on Järvekalda sõnul Ambient Marketing.

Lisaks telereklaamile otsustati kampaaniaga aga ka veidi kaugemale minna ja saadeti patrullid reaalselt tänavale fööniga «kõnehinda mõõtma».

Mõõtmise tulemusi siiski reaalselt olemas ei ole ja samuti ei küsitud Järvekalda sõnul inimestelt, kui suur on nende praegune kõneminutihind.

«Lihtsalt suunavad oma fööni, astuvad juurde ja teevad juttu, et kas te teate, et kehtib kõnehinnapiirang 69 senti ja et ei tohi ületada kõnehinda,» selgitas ta.

Lisaks tänavapatrullile said roheliste kirjadega bränditud vana «mosse» ehk Moskvitš 2140 ning külgkorviga mootorratas IŽ. Lisaks said Järvekalda sõnul diilitsad said kätte fööni, selga vormi ja pähe rohelised mütsid.

«Esimesed ülesastumised tehti telereklaamis ning sealt edasi läks Diilits ka rahva sekka, hakates kõnehinda mõõtma avalikus linnaruumis.»

Esimesel päeval patrullis Diilits Pirita teel. Lisaks sellele võis neid märgata patrullimas ka Maakri tänava nurgal.

Järvekalda sõnul tekkis «mõõtmiste» jooksul ka naljakaid olukordi, kus mitmed bussijuhid ajasid olenemata sellest, et Diilitsa neoonroheline vorm erineb MUPO tumerohelisest enam kui tuntavalt, fööniga Diilitsat piletikontrolliks ning hakkasid teelt kõrvale keerama.

Samuti võis aktsiooni käigus näha mitmeid erinevaid reaktsioone, mis algasid ehteestlasliku vaikse taganemisega ja lõppesid lustaka kaasamängimisega.

Säästuoperaatoriga liitumised on Järvekalda kinnitusel antud kampaania ajal hüppeliselt kasvanud, nii et tegevus täitis oma eesmärgi.

«Võib-olla oleks sama tulemuseni jõudnud ka nii-öelda «tavalist» reklaami tehes, aga Diil on hea võimalus katsetada alternatiivseid reklaamivorme ja BTL (below-the-line) meedia võimalusi.»

Tagasi üles