Google’i avaliku poliitika juht David Mothander ütles tänasel Google’i ja EASi koostöös toimunud arutelul “Growth Engine for Estonian Business”, et Eesti ettevõtetele on loodud kõik võimalused digivõimekusega maailmas läbi löömiseks.
Google: Eesti peaks püüdlema digitaliseerumise liidriks kogu maailmas
Google’i avaliku poliitika juhi Põhjamaades ja Eestis David Mothanderi sõnul on teistel Euroopa riikidel Eesti e-eduloost palju õppida ning eeskuju võtta. “Eesti valitsus on oma e-teenuseid ettenägelikult arendanud ja seetõttu tõusnud selles valdkonnas Euroopa liidriks.” Mothanderi hinnangul on muljetavaldav ainuüksi fakt, et eelmisel aastal deklareeris oma maksud elektrooniliselt 94,5 protsenti inimestest. “Digitaalsed lahendused riigiga suhtlemiseks on muutunud igapäevaelu osaks,” lisas Mothander.
Samuti tõi Mothander välja, et Eesti riik on oma e-teenuste arendamisega ettevõtetele taganud soodsa keskkonna. “Tuleviku töökohtad on seotud digitaalseerumisega ning Eesti ettevõtete edasine areng on võti selle ellu viimisel.” Mothander lisas, et oluline on vaadata siseturust kaugemale ja kohaneda ka Euroopa digitaalse ühisturuga, mis tähendab 519 miljonit inimest., “Hiljutise Boston Consulting Groupi uuringu järgi asetub Eesti e-intensiivsuse pingereas 25. kohale. Erasektori investeeringud infotehnoloogia lahendustesse ning digitaalsete tööriistade kasutamine on uuringu järgi väike. Seetõttu asetseb Eesti e-kaubanduse sektor pingereas veel küllaltki madalal kohal, hoolimata sellest, et eestlased kasutavad digitaalseid lahendusi igapäevases elus palju.”
Rohkem kui 100 000 kliendile üle maailma makselahendusi pakkuva Erply tegevjuhi Kristjan Hiiemaa sõnul on muudele turgudele sisenemisel oluline õige ajastus ja algkapitali olemasolu. “Kõige raskem on olnud uue riigi äriline ülesehitus ning õigete partnerite ja tiimi leidmine. Samuti tuleb kokku puutuda ja harjuda eri kultuuride iseärasustega.” Ta lisas, et Eesti digivõimekuse kompetentsi ja ettevõtteid maailmas teatakse ning potentsiaali läbi lüüa on päris paljudel.
David Mothanderi lisas, et Google on valmis panustama ka ise sellesse, et nii Eesti kui ka teistel Euroopa ettevõtetel oleks võimalik oma teenustega teistele turgudele siseneda. Näiteks avas Google hiljuti Eesti ettevõtetele Google Play keskkonnas tasuliste funktsioonide pakkumise võimaluse, mis tähendab et ettevõtted saavad näiteks rakenduste müümisega keskkonnas raha teenida. Enne pidi selleks olema firma registeeritud mõnes teises riigis.