Eesti internetiturunduse eksport kasvab 2011. aastal 100%

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvutid
Arvutid Foto: SCANPIX

Tallinnas baseeruv internetiturunduse agentuur Altex Marketing väidab, et internetiturunduse valdkond on väga suure potentsiaaliga ning ennustab lähiajal suurt teenuste ekspordi kasvu selles vallas – 2010. aastaks 50-protsendilist ning 2011. aastaks sajaprotsendilist kasvu.

«Inimeste igapäevase internetikasutuse jätkuv kasv ning üldine majandusolukord on oluliselt kergitanud nõudlust internetipõhise turunduse järgi Eestis. Võrreldes tavalise reklaamiga on internetiturundus jätkuvalt soodne ja tasub end hästi ära,» ütles Altexi strateegiajuht Robin Gurney.

Ta lisas, et internetiturunduse vallas tegutsevate ettevõtete arv kasvab, kuid Eesti turul ei jätku lähiajal piisavalt kasumlikku tööd.

«Altex soovib ja soovitab ka teistele säilitada kohalik turuosa, pöörates samal ajal suuremat tähelepanu välisturgudele.»

Eestis on kaks viimast aastat toonud kaasa internetiturunduse teenuste hüppelise tõusu - oluliselt on kasvanud e-maili-, otsimootori- ja sotsiaalmeediaturunduse pakkujate arv.

Suur teenusepakkujate arv on toonud kaasa tihedama konkurentsi, mis on teenuste kvaliteedile hästi mõjunud.

Hea kvaliteedi ja hinna suhtega teenus on aga igal pool nõutud.

«Juba praegu võib täheldada suurenenud huvi Eestis pakutavate teenuste vastu ning lootused 2011. aastaks on kõrged. Me soovitame kõigil Eesti edukamatel internetiturunduse firmadel Euroopa turgudel ringi vaadata. Seal on nõudlus kvaliteetse teenuse järgi suur ning hinnad Eestiga võrreldes head,» rääkis Altexi tehniliste teenuste juht Tõnis Hinnosaar.

Hinnosaar lisas, et nende ettevõte on internetiturundust Eestis reklaaminud ja edendanud üle viie aasta ja nüüd tahaksid nad näha, et edukad Eesti ettevõtted saaksid tuule tiibadesse ning kasutaksid ära Euroopas olemasolevat nõudlust.

«Asjaajamist lihtsustab kindlasti ka uuel aastal kasutuselevõetav euro,» rõõmustas Hinnosaar.

Robin Gurney tõi välja, et lisaks on märgatavalt suurenenud eksportivate ettevõtete huvi internetiturunduse teenuste vastu, eriti turismi ja infotehnologia vallas.

Altexil endal on hetkel aktiivseid kliente 12 Euroopia riigist sealhulgas Põhjamaades, Baltikumis, Kesk-ja Ida-Euroopas ning Inglismaal.

Et uutele väljakutsetele eduakalt vastu minna, palkas Altex hiljuti rahvusvahelise arendusjuhi Norman Ojasoo ning kaasas oma meeskonda kaks rahvusvahelise laienemise nõustajat – Rain Rannu (Mobi Solutions kaasasutaja /Fortumo) ja Rok Hrastniku (Studio Moderna, internetiteenuste juht 22s riigis).

Samuti tehti üle 300 000 krooni suurune investeering tarkvarasse, et uusi arengusuundi veelgi toetada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles