Lõhes peitus ootamatu lisand

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fileest leitud kivi.
Fileest leitud kivi. Foto: Lugeja foto.

Nädalavahetusel toidupoest M.V.Wooli toodetud viilutatud lõhefileed ostnud inimene leidis pakist ka kahvliotsast suurema kivi.  

Inimene hakkas saia peale kala lõikama, kui filee vahelt tuli välja kivi. «Õnneks avastasin selle enne söömist, aga mis siis oleks saanud, kui see oleks hamba alla jäänud?» uuris lugeja, keda pani imesta, kuidas võis kivi lõhefilee pakki sattuda.

Filee tootja M.V.Wool müügidirektori Indrek Rajangu sõnul analüüsiti lugeja saadetud pilte koos tehnoloogi ja tööstuse juhatajaga. Kivi sai nende hinnangul pakki sattuda vaid jämesoola hulgas. «Kuna meie tootmisele on omistatud FSSC22000 sertifikaat ja selle saamiseks peab tootmise korraldus välistama kõikmõeldavad toiduohutuse seisukohast riskantsed nüansid siis võimalus, et kivi sattus tootesse seoses töötajate, seadmete,toorainega või tootmisruumide seisukorraga, on 99,9 protsenti välistatud,» selgitas Rajangu.

Tema sõnul on võimalik kasutada soolamisel odavamat, nn sissepritsega soolamist või kvaliteetsemat kuivsoolamise meetodit. Sissepritsega saab soolalahuse arvel suurendada toote massi, aga  kivi sattumine tootesse pole tehnoloogia tõttu võimalik.

«Meie kasutatud kuivsoolamise meetodi puhul on toode maitsvam, aga halbade asjaolude kokkusattumisel ei õnnestu soola hulgas olnud võõrkeha tootesse sattumist sajaprotsendiliselt välistada,» ütles Rajangu ja lisas, et muuhulgas peab see kivike olema läbinud kogu tootmisprotsessi nii, et see pole lõhkunud ühtegi seadet, näiteks viilutajat.

Müügidirektori sõnul kasutab firma praegu kontrollitud kvaliteediga soola tarnijalt, kellega pole siiani sarnaseid probleeme olnud. «Praegune reklamatsioon sunnib meid veelgi täpsemalt leidma võimalusi selle probleemi vältimiseks tulevikus,» ütles Rajangu.

Ta lisas, et firma vabandab tekkinud ebameeldivuse pärast ja on valmis kliendile proportsionaalses ulatuses meelehärmi kompenseerima.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles