Euroopa komisjon saatis Google’ile hoiatuse seoses hinnavõrdlusteenusega Google Shopping ning alustab eraldi ametlikku uurimismenetlust seoses mobiiltelefonide operatsioonisüsteemiga Android.
Euroopa komisjon asus ametlikult uurima Google'i mõjuvõimu
Mõlema puhul on kahtlus, et Google kuritarvitab oma monopoolset seisundit turul ning rikub seeläbi Euroopa Liidu konkurentsieeskirju, teatas komisjon.
«Mind paneb muretsema see, et Google on andnud ebaõiglase eelise oma hinnavõrdlusteenusele, rikkudes seeläbi ELi konkurentsieeskirju. Google'il on nüüd võimalus veenda komisjoni vastupidises. Kui aga uurimine kinnitab meie seisukohti, tuleb Google'il oma tegude eest õiguslikult vastutada ja oma äritavasid Euroopas muuta,» ütles Euroopa komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager.
Komisjoni 2010. aastal algatatud uurimise esialgne järeldus on, et Google eelistab üldotsingu tulemuste lehekülgedel süstemaatiliselt oma hinnavõrdlustoodet (praeguse nimega Google Shopping), näidates seda ekraanil nii, et see hakkab teistest paremini silma.
Sellega vähendatakse konkureerivate hinnavõrdlusteenuste kasutamist ja takistatakse nende võimet turul konkureerida. Ka kasutajad ei pruugi saada otsingule kõige sobivamaid tulemusi ning see kahjustab tarbijate huve ja pärsib innovatsiooni.
Google'il on võimalus vastata komisjoni väidetele kümne nädala jooksul ja seejärel taotleda ametlikku kuulamist. Komisjoni üldine seisukoht on, et Google'i varasemad lubadused olukord lahendada ei ole olnud piisavad.
Google Androidi suhtes algatatud uurimise eesmärk on selgitada, kas Google on sõlminud konkurentsivastaseid kokkuleppeid või kuritarvitanud võimalikku turgu valitsevat seisundit arukate mobiiliseadmete operatsioonisüsteemide, rakenduste ja teenuste valdkonnas.
Enamik nutitelefonide ja tahvelarvutite tootjaid kasutavad Androidi operatsioonisüsteemi koos Google'i rakenduste ja teenustega. Need tootjad sõlmivad Google’iga lepingu, et saada õigus installeerida Google'i rakendusi oma Android-seadmetesse. Uurimine peab näitama, kas Google on kahjustanud tarbijate või innovaatiliste teenuste ja toodete arendajate huve.