Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Juhiloa vahetamine osutus plaanitust keerulisemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Liiklusregistri Mustamäe büroo
Liiklusregistri Mustamäe büroo Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Hiljuti veebi teel juhiluba uuendada soovinud tallinlanna pidi puuduva pildi tegemiseks ikkagi liiklusregistri teenindusbüroosse minema ja maksma muuhulgas ka plaanitust suuremat riigilõivu.

«Ma tahtsin netis teha loa, aga siis tuli välja, et mul ei ole pilti – sest kui su ID-kaart ja pass vananevad samal ajal kui juhiload, siis ka see pilt enam ei kehti,» rääkis luba vahetama hakanud tallinlanna, kes pidi pildi tegemiseks ikkagi teenindusse minema.

«Siis mõtlesin, et teen pärast netis edasi, aga tuli välja, et see süsteem ei ühti ja sa peadki seda seal kohapeal tegema ja selle võrra maksad siis ka suuremat riigilõivu,» ütles naine.

Kui liiklusregistri e-teeninduse kaudu oleks ta pidanud maksma riigilõivu 20 eurot, siis teenindusbüroos läks see maksma talle 26 eurot. «Mõtlesin, et teen pildi ära, lähen koju arvuti taha, aga ei saagi niimoodi,» sõnas ta nördinult.

Maanteeameti avalike suhete peaspetsialisti Triin Adamsoni sõnul said teenindajad arvatavasti naise soovist valesti aru, kuna pärast teenindusbüroos pildi tegemist on võimalik pilt seal juhiloaga siduda ning peale seda vormistada soodsama riigilõivuga ka e-teeninduses uus juhiluba.

«Seejärel saab inimene teha e-teeninduses toimingu kas büroos asuvas kliendiarvutis või kodus,» täpsustas Adamson. Tema sõnul on sellised juhtumid üksikud, kuna enamikul inimestest on olemas politsei- ja piirivalveameti (PPA) poolt väljastatud isikut tõendav dokument, mis ei ole vanem kui viis aastat.

Tallinlanna sõnul oli ta lausa kahe teenindaja käest kohapeal küsinud, kas ta saab avaldust ise arvutis teha. «Öeldi, et ei saa,» kinnitas naine. Tema jaoks oli teeninduses käimise ainus pluss selles, et ta pidi üksnes 15 minutit ootama, et oma dokumendid korda saaks ajada.

«Samas oleksid võinud teenindajad tulla rohkem kliendile vastu ning muret lähemalt uurida,» nentis maanteeameti avalike suhete peaspetsialist juhtunut kommenteerides.

Muuhulgas tõi ta välja, et tulevikus kaovad pildiautomaadid büroodest sootuks. «Meie soov on, et inimesed kasutaksid dokumentidel PPA andmebaasist tulevaid pilte,» sõnas Triin Adamson.

Tagasi üles