Kui oled positsioonil, millega kaasneb inimestelt toodete või teenuste eest raha küsimine, tuleks hinnastamispõhimõtetes järgida ühte üllatavalt lihtsat nippi, vahendab Business Insider.
Kuidas panna inimesi endale rohkem maksma?
Väldi arve esitamisel liigseid nulle. Näiteks 2000 euro asemel võiks küsida 2108 eurot.
Hinnapsühholoogia näitab, et ükskõik kui palju sa poleks ka vaeva näinud, et jõuda võimalikult täpselt välja arvestatud ümmarguse numbrini, näeb klient esimese asjana talle esitatud arvel nullide arvu, selgitab Meredith Lepore portaalis Skillcrush.
Sama loogikat on juba pikka aega kasutanud ka restoranid, kauplused ja muud jaeettevõtted. Kui 20 euro asemel küsitakse 19,99 eurot, tundub see ostjale parema tehinguna. Kuigi tegelikult saab klient toote vaid sendi või paari võrra odavamalt, ei kohuta teda suur nullide arv makstavas summas.
Lisaks sellele võib spetsiifilise numbri valimine jätta mulje, et oled oma kulud detailselt läbi arvutanud ehk klient mõistab, et talle ei ole esitatud lihtsalt täispuhutud ümmargune number.