Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Oma poekotiga ostlemisel on ebameeldiv tagajärg

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kordukasutav poekott säästab loodust.
Kordukasutav poekott säästab loodust. Foto: Ergo Kuld/Postimees

Korduvkasutatav poekott on küll igati  keskkonna-, kuid mitte taljesõbralik valik, selgus hiljutisest Harvardi Business Schoolis tehtud uuringust.

Tuhandete California majapidamiste ostutšekke uurides eeldati, et sellised pered valivad ennekõike orgaanilisi toiduaineid, kirjutab Telegraph.

Kuid uuringust selgus hoopis üllatusena, et oma poekotiga sisseoste tegevad inimesed ostavad rohkem rämpstoitu. Uuringu käigus analüüsiti kahe aasta jooksul ligi miljonit tšekki.

Selgus, et oma poekotiga sisseoste tegevad inimesed ostsid 0,25 protsenti rohkem igapäevaste toiduainete nagu piim ja munad asemel ökoloogilisi kaupu, kuid 1,24 protsenti rohkem kartulikrõpse, jäätist ja küpsiseid.

Harvard Business School veebilehel kirjutas uuringu teinud professor Karmarkar, et ilmselt inimesed õigustasid suhkrurohkete, kõrge kaloraažiga snäkkide ostmist sellega, et on olnud keskkonnasõbralikud, võttes poodi oma koti kaasa.

Ta selgitas inimeste sellist käitumist tarbimispsühholoogiaga. Kui inimene käitub üks kord hästi, siis annab ta endale indulgentsi järgmine kord ebamõistlikult käituda. Professori sõnul on selliseid uuringuid ka varem tehtud ja on selgunud, et näiteks ostes dieetkoola, lubatakse endale ka hamburger. «Antud juhul, võttes oma koti kaasa, mõtled keskkonnasõbralikult, ja premeerid end jäätisega. Sa tunned, et oled selle välja teeninud,» selgitas professor.

Tagasi üles