Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Leibur tõstab hüppeliselt hindu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Repro

Eesti juhtiv pagaritööstusettevõte AS Leibur kergitab oktoobris oma toodete hindu eri andmetel 15–25 protsenti, ettevõte põhjendab hinnatõusu rukki- ja nisujahu hinna tõusuga.


«Jah, oleme sunnitud hindu tõstma,» tunnistas eile ASi Leibur tegevdirektor Asso Lankots.

Ta lisas, et kui seni vaatas ettevõte maailmaturu viljahinna graafikuid kõrvalt, saabus nüüd tõehetk: oktoobris tõusevad rukki- ja nisujahu hinnad enam kui 50 protsenti. Kuna jahude osakaal on Leiburi tootmises suur, ei suuda ettevõte nii suurt hinnatõusu alla neelata.

Lankotsi sõnul avaldavad ettevõttele hinnasurvet veel püsikulud. Nii on tema kinnitusel Leiburi jaoks tänavu umbes 25 protsenti kasvanud energiakulud, alates eelmise aasta algusest on aga umbes 80 protsendi võrra kerkinud pakkematerjalide hind.

Tegevjuhi hinnangul on Leiburil vaja kergitada oma toodete hindu ligikaudu 15 protsenti, et katta kulud ja säilitada efektiivsus. Ta ennustas, et kui praegu maksab näiteks Leiburi Rukkipala kauplustes vahemikus 9,50–9,90 krooni, siis pärast oktoobrit ulatub toote hind tõenäoliselt 10,50–10,80 kroonini.

«Tarbijaid ootab ees suur hinnatõus,» tõdes Maxima kauplusteketi avalike suhete juht Erkki Erilaid. Tema sõnul kerkib Leiburi populaarsemate toodete ehk näiteks Kirde saia ja Tallinna peenleiva hind Maximale saadetud teate kohaselt veerandi võrra.

ASi A-Selver avalike suhete juht Annika Vilu ja Rimi Eesti Food ostudirektor Vaido Padumäe tunnistasid samuti, et leivatootja on neid eesootavast hinnatõusust hoiatanud.

Samas kinnitasid Selveri ja Rimi esindajad, et Leiburi toodete hinnatõusu suurus selgub pärast hinnakõnelusi.

Selveri ja Rimi teatel pole teised tootjad neile hinnatõusuplaane esitanud.
Erilaid ütles, et sellise hinnatõusu korral hakkab Maxima kindlasti otsima Leiburi toodetele alternatiive.

Maxima on Leedu ettevõte ja sealne toodang on odavam, kuid avalike suhete juht tõdes, et leivatoodete puhul ei oleks välismaise toodangu pakkumine hea lahendus.

Sakus toidupoodi pidava Rocco OÜ juhatuse liige Silvia Toode lausus, et ei ole Leiburilt hinnatõusu kohta kirja saanud, kuid tõdes, et väikefirmadega hinnatõusu ka ei arutata.

«Tavaliselt tuleb sellistel juhtudel lihtsalt uus saateleht uute hindadega,» ütles ta.
Toode ei pane aga tootjate hinnatõstmist imeks. «Kui masu ajal langetati klientide hoidmiseks hindasid, siis nüüd, mil kõik räägivad masu lõppemisest, on mõistetav, et tootja tahab hinda endisele tasemele tagasi saada,» märkis ta.

Lankotsi sõnul kuulub Leiburi valikusse praegu ligikaudu 50 toodet. Tema kinnitusel kõigi toodete hind siiski ei kalline, eeskätt püüab kolmandikku Eesti pagaritoodete turust omav ettevõte säilitada just oma kallimate toodete hinnataseme.
 

Tagasi üles