Suuremate kaubamajade ja supermarketite ostukampaaniad kipuvad viimasel ajal järjest enam samasse aega langema, sel kevadel tervel real isegi lausa samasse nädalasse.
Ostuketid võistlevad üheaegsete kampaaniatega
Kui Kaubamaja traditsiooniline Osturalli algas juba täna, siis Stockmanni Hullud Päevad saavad alguse kolmapäeval. Mõlemad kestavad nädala lõpuni.
«Neid kampaaniaid on rohkemgi, kui ainult Stockmanni ja Kaubamaja oma – eks igaüks teeb kampaaniat vastavalt oma plaanidele,» ütles Stockmann Eesti turundusjuht Erica Järv kommentaariks sellele, et kaubamajade ostukampaaniad sel aastal samasse nädalasse langevad.
«Loomulikult oleme me siin teineteise konkurendid – kui kõik keskused samal ajal kampaaniad teevad, siis paratamatult mingil määral need kajastuvad ka tulemustes, aga see paistab pärast kampaaniat,» sõnas Järv. Tema sõnutsi on Stockmann oma kampaaniaks valmis. Seda, kas Hullude Päevade korraldamisele on seetõttu kuidagi teistmoodi lähenetud, ei soostunud Stockmanni turundusjuht kommenteerima.
Kaubamaja tegevjuhi Erkki Lauguse sõnul on Osturalli ja Hullude Päevade ühele ajale sattumine juhuslik. «Kaupmehed planeerivad kampaaniaid pikalt ette. Aeg-ajalt satuvad need ka samale perioodile, kuid see on pigem juhus, mitte teadlik otsus,» märkis Laugus.
Lisaks kahe Tallinnas asuva suurema kaubamaja ostukampaaniatele on kuni 13. aprillini käimas ka Selveri Laadapäevad, mis algasid juba möödunud nädala alguses. Lõppenud nädala jooksul leidis aset regulaarne Tudish-Piip sooduskampaania ka Rimis.
Selveri kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaiu sõnul toimuvad Laadapäevad ikka oma traditsioonilistel aegadel, mistõttu need ei sõltu teiste kettide ettevõtmistest. «Konkurents on jaekaubanduse väga terav, sooduskampaaniaid toimub aina tihemini ja seetõttu need paratamatult kipuvad üha enam ka ajaliselt kattuma,» nõustus Erilaid. Samas võidavad tema hinnangul sellest ennekõike tarbijad.
Küsimusele, kas sel aastal ajastati kampaaniat selliselt, et see teiste suurematega täpselt samasse nädalasse ei langeks, vastas Rimi pressiesindaja Katrin Bats, et ostuketi kampaaniaplaan valmis juba eelneva aasta lõpuks.
«Võtame arvesse omaenda õnnestunud kampaaniad ja samuti loomulikult vaatame üle ka konkurentide tegevused,» sõnas Bats. Tema sõnul ei ole kellelegi otseselt teada, millal konkurent mõne suurema kampaania korraldab, kuigi mingil määral on see ette ennustatav.
«Samas, eelkõige järgime kampaaniate planeerimisel ikkagi ettevõtte eesmärke ning nende täitmist silmas pidades ka oma kampaaniaplaani kokku seame,» märkis Rimi pressiesindaja.