Töökoha ja igapäevaste ülesannetega kohanemine võtab igal uuel töötajal alati veidi aega. Tööandjal on samas võimalus seda protsessi nende nelja sammu abil kiirendada, kirjutab Entrepreneur.com.
Neli nippi, mis aitavad uuel töötajal kiiremini kohaneda
Paku selgelt läbimõeldud õppekava
Selleks, et uus töötaja saaks ettevõttesse kiirelt sisse sulanduda, on mõistlik luua talle õppe- ja arengukava. Seejuures on oluline, et ta teaks, kes seda läbi viib, millal täpsemalt ning kui kaua seda läbi viiakse ning mis on selle eesmärgiks ehk millised teadmised ja oskused peaks ta selle lõpuks omandama. Hea on, kui ettevõttel on uute töötajate tarbeks loodud üldine kava, kuid kindlasti tuleks seda iga kord kohandada vastavalt konkreetse inimese vajadustele, oskustele, kogemustele ja ametipositsioonile.
Selgita, kuidas ja kellelt abi küsida
Ükskõik, kui selged tööülesanded uuele töötajale ka alguses ei tunduks, ootamatute väljakutsete esinemine on siiski üsna tavaline asi. Personalivahendusfirma Glassdoor 2013. aasta uuringu järgi tunnistasid kuus vastanut kümnest, et uuele töökohale asudes erinesid tööülesanded üsna palju sellest, mida nad varem olid ette kujutanud. Küsimuste tekkimine on loomulik ning nende esitamine peaks uuele töötajale olema lihtne ja valutu protsess. Seetõttu on oluline talle selgeks teha, kellelt ja kuidas tuleks vajadusel abi küsida.
Anna uuele töötajale abi küsimiseks vajalikud tööriistad
Erinevad kiirsuhtlusrakendused on töökeskkonnas alati heaks abivahendiks. Uuele töötajale määratud mentor või ülemus ei pruugi alati olla lähedal, kui tal tekib ootamatu probleem või küsimus. Seetõttu on oluline, et kiire abi oleks olemas mõne kiirsuhtlusrakenduse või kasvõi tavalise mobiilisõnumi vahendusel. Tihtipeale pole sellist võimalust vaja kasutadagi, kuid samas teadmine, et kiire abi on vajadusel olemas, annab uuele töötajale juurde vajalikku kindlustunnet.
Kohtumised kogenud töötajatega
Kiirema kohanemise huvides tuleks töötajale määrata paar juba pikemat aega ettevõttes töötanud mentorit, kellega ta võiks mõnda aega regulaarselt nelja silma all kohtuda. Kõige paremad mentorlussuhted on seejuures kahepoolsed - kindlasti on uuel töötajal eelnevalt omandatud mingeid teadmisi või oskusi, mille jagamine võiks juba kogenud töötajale samuti kasuks tulla.