Maailma suurimad õlletootjad on otsustanud hakata oma rüübetele peale märkima ka nende toiteväärtust.
Õllehiiud hakkavad kaloreid lugema
Euroopa Liidus arutatakse juba pikemat aega, kas ka alkohoolsete jookide puhul peaks olema pakendile märgitud ka toitumisalane teave, kirjutab Yle. Praegu võivad tootjad ise otsustada, kas nad 1,2 protsendist kangema rüüpe puhul oma tarbijaid sellest teavitavad või mitte. Hoolimata poliitilisest survest ja lobby-tööst on euroliit vastava otsuse tegemist seni edasi lükanud. Samas on mitmed alkoholitootjad otsustanud alkoholi kalorsuse pakendile kirja panna. Nii näiteks teatas maailma suurim õlletootja Guinness, et varsti on nende õllepudelitel kirjas, kui palju sisaldab see kaloreid, rasva, proteiini ja süsivesikuid. Sama otsuse on langetanud ka Heineken ja Carlsberg, eelmisel nädalal teatas analoogsest otsusest ka maailma alkoholitootja Diageo. Soome alkoholitootjad on kalorusust juba aastaid oma toodetel välja toonud. Soome põllumajandusministeeriumi nõustava Anne Haikoneni sõnul on see rahva tervise seisukohast mõistlik, kuid samas pole selle otsuse langetamine nii lihtne, kuna veine tootvad maad peavad seda põllumajanduslikuks küsimuseks.
Haikoneni sõnul Soome, Rootsi ja Taani on ühe agaramad toitumisalase teabe pooldajad, samas kui Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia ja Hispaania ei soovi seda.