Hiinlased avastasid hea veini maitse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vein...
Vein... Foto: AP / Scanpix

Hiina tõusis tänavu esmakordselt Suurbritannia ja Saksamaa ees maailma juhtivaks Bordeaux’ veinide importijaks, mida seal viimasel ajal isegi mekkima on hakatud.

Nagu kirjutab Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux, on Bordeaux’ veinide müük Hiinas viimase viisaastaku vältel iga aastaga kahekordistunud. 

Tänavuse esimese poolaastaga suruti aga Saksamaa teisele kohale koguste, Suurbritannia omakorda impordi rahalise väärtuse poolest.

Bordeaux’ turustusfirma CIVB Aasia esindaja  Thomas Jullieni sõnutsi on uueks trendiks see, et hiinlastel ka veini mekkimise kultuur välja hakkab kujunema.

«Viis-kuus aastat tagasi ei vaevunud importijad veine isegi maitsma. Kõik, mis neid huvitas, oli bränd ja hinnakiri,» ütles ta.

«Kui aga nüüd veinimesse külastada, siis on pilt teine. Inimesed maitsevad veini ja avastavad, et siin peitub peale margi ja maksumuse veel midagi.»

Hiljuti valmis Bordeaux’ veinimeistritel hiinlaste tarvis isegi kokaraamat, mille abil erinevaid Bordeaux’ veine hiina toitudega paari saab panna. Nii näiteks klapivad väidetavalt hästi kokku seakoivad ja Saint-Emilion, samuti pardikeeled ja Margaux.

China Market Researchi juht Šhanghais Shaun Rein tunnistab, et hiinlastele on traditsioonilised punase veini tarbimise võtted siiani natuke ähmased. «Nad topivad sinna jääkuubikuid. Või siis võtavad pitside kaupa,» ütleb ta.

«Ma olen oma silmaga näinud, kuidas üle 1000-dollarilisi veine pitside kaupa alla kulistatakse,» lisab Rein.

Hiina rikkurite nimekirja China Rich Listi koostaja Rupert Hoogewerf ütles aga, et ega sellised kombed kaua kesta.

«Peened tavad juurduvad siin kiiresti, hiinlased haaravad lennult, kuidas mõista ja hinnata käekellasid, eralennukeid ja noobleid autosid. See on turundajaid ikka ja jälle üllatanud ning ma ei usu, et punase veiniga teisiti läheks,» ütles Hoogewerf. Ta prognoosib, et nõudlus kasvab üha – ja mitte üksnes tarbimise eesmärgil.

«Viimase viie või kuue aastaga on Hiina ettevõtja kolinud korterist villasse,» ütles ta ja lisas, et villadega kaasnevad veinikeldrid. «Just praegu ongi käes veinikeldrite rajamine ning see on omakorda üks põhjuseid, miks nõudlus punase veini järele tõusuteel on.»

Isegi ametlikel bankettidel – kaasa arvatud Zhongnanhais, kus töötavad ja einestavad Hiina tippjuhid – pakutakse üha sagedamini punast veini.

Mis pole üldse paha, sest kohaliku baijiu tõttu on nii mõnigi Lääne ettevõtja hiinlaste seltsis ärilõunat pidades meelemärkuse kaotanud.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles