Tarbijakaitseameti kodulehel korraldatud küsitlus infotehnoloogia liidu välja käidud e-kviitungi rakendamise kohta näitas, et sel ideel on nii pooldajaid kui vastaseid, kuid enamik suhtub sellesse siiski pooldavalt.
Paberkviitung võib tulevikus ära kaduda
Selle projekti eesmärgiks oleks paberil väljatrükitavate tšekkide asendamine elektrooniliste kviitungitega, mida tarbijad saaksid näiteks internetipanga kaudu vaadata.
«Ühe osa tarbijate jaoks oleks see kindlasti mugav, kuna kõik tšekid oleks ühes kohas koos ega oleks ka seda muret, et trükivärv pabertšeki pealt ära kulub. Osa tarbijaid jääb kindlasti eelistama pabertšekki. Seetõttu peaks tarbijaile jääma valikuvõimalus,» võttis ameti tarbijapoliitika osakonna juhataja Hanna Turetski asja kokku.
Tarbijakaitseameti koduleheküljel hääletanud jagunevad selgelt kaheks: pooldajaiks ja vastasteks. E-kviitungile ülemineku kõige positiivsemaks küljeks peetakse seda, et sel juhul on tšekid ühes kohas ja parem ülevaade kulutustest. Negatiivsena hinnatakse asjaolu, et erinevalt pabertšekist ei saa ostja e-tšeki puhul olla kindel, kas müüja ikka sisestas õiged hinnad või mitte.
Vastused küsimusele «Kas eelistaksite pabertšeki asemel elektroonilist tšekki oma internetipanka?»:
1. Jah, , sest see oleks keskkonnasäästlikum – 25,30 %
2. Jah, siis oleks tšekid ühes kohas – 22,89 protsenti
3. Jah, oleks parem ülevaade kulutustest – 20,88
4. Ei, sest paberkandjal on kindlam – 15,66 protsenti
5. Ei, pole kindel, et sisestastatud on õiged hinnad – 13,65 %
6. Ei, sest internetti pääsemisega on probleeme – 1,61 %