Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Personalispetsialist soovitab: neli asja, millest töövestlusel hoiduda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Töövestlus.
Töövestlus. Foto: Panther Media/Scanpix

Personalispetsialist John Kirschner selgitab oma LinkedIni postituses, millised on neli viga, millest edukad kandidaadid oskavad töövestlusel hoiduda.

Küsimuste ettevalmistamata jätmine

«Tööintervjuu on nagu müügikõne - sa teed selgeks teise osapoole vajadused ning üritad teha oma pakkumise,» kirjutab Kirschner. «Tõeliste vajaduste välja selgitamiseks on vaja osata küsida õigeid küsimusi. Tööntervjuu toimub tavaliselt kahepoolse vestlusena, seega avaneb sul võimalus rohkem tööandja, tööülesannete, ülemuste ja töökultuuri kohta teada saada.»

Headeks küsimusteks on näiteks:

Milliseid muutusi on sellel ametikohal järgneva kolme aasta jooksul ette näha?

Ehk räägiksite veidi meeskonnast, kellega ma töötama hakkan?

Kuidas defineerib ettevõte edukust? Kuidas defineerib ettevõte edukust minu ametikohal?

Millised on teie minu antud ametikohale palkamisega seotud kahtlused?

Kehakeele olulisuse unustamine

Kunagi ei tohi vältida silmsidet ega saata intervjueerijale negatiivseid mitteverbaalseid sõnumeid.

«Personalijuhid jälgivad ka seda, kuidas sa intervjuu käigus suhtled ning üritavad sind samal ajal ette kujutada ettevõtte klientide ja töötajatega suhtlemas,» selgitab Kirchner. Hoidu närvilistest liigutustest, hoia silmsidet ning kuula hoolikalt,» soovitab ta.

Küsimustele vastates väljenda ennast selgelt ning hoidu liigsest jutukusest. Kuldseks reegliks on vestluse jooksul 60 protsenti kuulata ja 40 protsenti rääkida.

Hüvedele keskendumine

Ära too ise palga, kompensatsioonide ega puhkuse teemasid vestlusesse sisse. «Intervjueerijad võivad arvata, et sinu jaoks on töö puhul põhiliseks motivaatoriks raha ning sa lahkuks ettevõttest järgmise hea pakkumise korral. Samas, kui tööandja selle teema tõstatab, on see heaks märgiks ning sa oled vaba seda teemat arutama. Vasta küsimustele ausalt ja avatult.»

Eelmise tööandja halvustamine

Mitte kunagi ei tohiks oma eelmist või ka praegust tööandjat uue võimaliku tööandja ees mustata.

«Intervjueerijad võivad arvata, et sa ei ole meeskonnatööks sobilik või sul on probleeme allumatusega. Samuti ei tohiks jagada eelmist tööandjat puudutavat konfidentsiaalset informatsiooni.»

Tagasi üles