Kui harilikult seostatakse postiasutusi kirjade ja postmarkidega, siis praeguseks on nende osa kaduvväike – vaid kolm protsenti. 2006. aastal liikus Eesti Posti kaudu 66 miljonit kirja, nimevahetuse läbi teinud ettevõte Omniva toimetas mullu sihtkohta aga 25 miljonit kirja. Enamik neist on firmade saadetavad arved.
Tellijale
E-kaubandus muudab postiettevõtte äri
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Pakiäri kasv ongi olnud see, millega oleme suutnud kirjade saatmise vähenemist kompenseerida,» ütles Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas. Teine kasvav valdkond on e-arvete vahendamine. Möödunud aastal vahendas Omniva üle 11 miljoni müügi- ja ostuarve, millest 40 protsenti olid e-arved.
Mullu kasvas tunamulluse ajaga võrreldes näiteks Hiinast saabunud postisaadetiste hulk 70 protsenti. E-kaubandus on logistikaettevõtete kasvumootor nii Eestis kui mujal. «Kõige kiiremini kasvab Aasia turg. Aga ka Ameerikas ja Euroopas on 20–25 protsenti kasvu, see on väga muljetavaldav,» sõnas Kärmas.