Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

E-kaubandus muudab postiettevõtte äri

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas rääkis, et internetist jääb inimene kaupa tellima, kui ta on korra juba proovinud ja näinud, et ei jäägi rahast ilma.
Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas rääkis, et internetist jääb inimene kaupa tellima, kui ta on korra juba proovinud ja näinud, et ei jäägi rahast ilma. Foto: Jaanus Lensment

Kui harilikult seostatakse postiasutusi kirjade ja postmarkidega, siis praeguseks on nende osa kaduvväike – vaid kolm protsenti. 2006. aastal liikus Eesti Posti kaudu 66 miljonit kirja, nimevahetuse läbi teinud ettevõte Omniva toimetas mullu sihtkohta aga 25 miljonit kirja. Enamik neist on firmade saadetavad arved.

«Pakiäri kasv ongi olnud see, millega oleme suutnud kirjade saatmise vähenemist kompenseerida,» ütles Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas. Teine kasvav valdkond on e-arvete vahendamine. Möödunud aastal vahendas Omniva üle 11 miljoni müügi- ja ostuarve, millest 40 protsenti olid e-arved.

Mullu kasvas tunamulluse ajaga võrreldes näiteks Hiinast saabunud postisaadetiste hulk 70 protsenti. E-kaubandus on logistikaettevõtete kasvumootor nii Eestis kui mujal. «Kõige kiiremini kasvab Aasia turg. Aga ka Ameerikas ja Euroopas on 20–25 protsenti kasvu, see on väga muljetavaldav,» sõnas Kärmas.

Tagasi üles