Ükskõik, kuidas sinu tulevane tööandja ka töövestlusele ei läheneks ning kui keerulisi küsimusi ka ei esitaks, on kaks neist alati kõige olulisemad, kirjutab koolitaja ja jurist Arkady Itkin oma LinkedIni postituses.
Millised on töövestluse kaks kõige olulisemat küsimust?
Miks just see ettevõte?
Kodutöö tegemine ehk selle välja selgitamine, kuidas ettevõte teistest eristub, tasub end alati ära. Kas neil on unikaalsed kliendid või konkurentidest erinev tööfilosoofia? Mis sind ettevõtte ajaloo või juhtimise juures eriliselt paelub?
Peale ettevõtte veebilehe uurimist tuleks võimalusel heita pilk peale ka selle tippjuhtkonna elulugudele. Kui sulle tunduvad need muljetavaldavad, inspireerivad ja motiveerivad, võib seda ausalt ka töövestluse käigus mainida. Kui sulle meeldivad ettevõtte pakutavad tooted või teenused, on ka see oluline ära märkida - ütle intervjueerijale, et tahaksid olla osa meeskonnast, kes muudavad seda toodet/teenust veelgi paremaks.
Miks just sina?
Selle küsimuse puhul on konks selles, et tulevasele tööandjale tuleb kogu sinu suurepärasus selgeks teha ilma, et sa seda otseselt välja ütlema peaksid. Räägi oma senistest töökogemustest ning sinu huvist antud ala vastu. Räägi oma ideedest, mis võiksid sinu hinnangul olla ettevõttele ja kolleegidele kasulikud. Jaga objektiivseid fakte ja mõõdetavaid tulemusi - näiteks: kuidas sa suurendasid oma eelmise tööandja müügitulemusi või vähendasid kulusid.