Sestap on oma Vene tehased juba pikemale või lühemale puhkepausile saatnud Volkswagen, Nissan ja PSA, kel Mitsubishiga kahasse tehas samuti Kaluugas, mida osadega varustab Muuga sadamast lähtuv regulaarne rongiliin.
Veel drastilisemalt käitus General Motors (GM). GMi Peterburi tehas lõpetab tegevuse aasta keskel ja gruppi kuuluv Opel tuleb üleüldse Vene turult tulema. Samuti lõpetatakse Chevrolet'de koostamine GAZi tehases. Vene turule jääb vaid Chevrolet-Niva, mida toodab GMi ja Avtovazi ühisomanduses firma.
GMi otsus pole tegelikult üllatus. Opeli müügimaht ja turuosa on vähenemas ka mujal Euroopas, kukkudes 7,8 protsendilt 2013. aastal 7,1 protsendile mullu. Aasta esimestel kuudel on Opeli turuosa Euroopas kahanenud alla 7 protsendi. Chevrolet' introdutseerimine Euroopa turule on olnud suurfirmale paras pettumus: 2013. aastal suudeti üle Euroopa müüa vaid 7500 autot. Seega tuli ettevõttel kuskilt tootmist kärpima hakata ja ebakindlate väljavaadetega Vene turg oli see, millest esimesena loobuti.
Nüüd on pigem küsimus, et kes on järgmisena Venemaalt lõplikult lahkub ja teine küsimus see, et kui palju neid lahkujaid on. Nii kurb kui see väljavaade Muuga sadama konteinerterminalile ka pole, on ilmselt jaapanlased (Mitsubishi, Toyota ja Nissan) need, kes järgmiseks loobuvad. Kui GMi ja jaapanlaste lahkumine on kõva põnts Vene autotööstusele, peamiselt just sellelesamale lokaliseeritud osi tootvale tööstusele ning ka tarbijale, siis Fordi loobumine oleks juba hoop, millest on raske toibuda. Ka Fordil ei lähe hästi, Peterburi lähedal Vsevoložkis valmistatavate mudelite valik on aasta-aastalt kokku kuivanud ning ka müük on kukkunud koos teiste välismaiste markidega.
Tegelikult on ainsad, kes praeguse kriisi tingimustes Venemaal turuosa suurendanud on, kohalik autotootja Avtovaz, Korea Hyundai ja Saksa Daimler. Daimler küll oma autosid ei lokaliseeri, kuid seda pole vajagi: kolmeharulise radiaatorimärgiga auto ostab uusrikas ükskõik mis ajal ükskõik mis hinnaga, see on talle staatuseküsimus. Tavatarbija valik hakkab aga kahanema ning kui Mercedest ei jaksa ja Ladat ei taha osta, ei jäägi lihtsal venelasel varsti enam muud valikut kui istuda Hyundaisse. Seda seni kuniks Hyundaid veel Peterburis koostatakse. Edasi jääbki ainult Lada – justnagu aastakümneid tagasi.