«Pärast teenuse tellimist saate te kinnituse kirja saatmise kohta. Me paneme ümbrikusse saatja kirja ja sädeluse, väga väga palju sädelust,» muigab Mark. «Sädelus pakitakse sellisel moel, et kui ohver avab ümbriku, siis ta ei näe neid, küll aga pudenevad nad välja siis, kui ta avab ümbrikusse pandud kirja.»
Kõige ebameeldivam on sädeluse sõnul Marki selgitusel aga see, et see on väga peen ja kerge ja seda on väga palju. See lendab kohe mööda kogu tuba laiali ja seda on pea võimatu ära koristada: veel mitme päeva möödudes võib sädelust leida oma vaibalt, voodilt, laualt, kardinatelt, raamatutelt, igalt poolt.
«Seejuures ei tekita sädelus mingit kahju: see on vaid nutikas ja peen viis oma tuttavate üle nalja visata või neid tõsimeeli välja vihastada,» rääkis Mark. «Me ei kasuta mingeid esemeid, mida on keelatud saata. Näiteks ei tohi ümbrikus olla liimi või midagi muud, mis saab kahjustada adressaadi omandit: seda võidaks käsitleda huligaansusena.»
Mis õigused on sellise ümbriku saajal ehk kahju kannatajal?
Vastab politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Viktoria Korpan:
Kui inimene, kes on saanud sellise ümbriku, leiab, et sellega on talle tekitatud materiaalset kahju (näiteks tekkis vajadus tellida koristusteenus), siis vastavalt võlaõigusseaduse paragrahvidele 1050 ja 1055 on tal õigus esitada pretsensioon nii kirja saatnud firmale kui ka inimesele, kes on antud teenuse tellinud, nõudes talle tekitatud kahju hüvitamist.
Vajadusel võib pöörduda kohtusse, esitades hagi inimestele, kes on tekitanud kahju. Seetõttu peab sellise teenuse tellija arvestama, et summa, mida hakatakse nõudma kohtu kaudu, võib osutuda kümnetes kordades suuremaks kui tellimuse maksumus.