Selgus aasta turundustegu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Erakogu

Eile kuulutati konverentsil Password 2015 välja žürii valitud aasta turundustegu, milleks nimetati annetuskampaania «Unistuste puhkus» puuetega laste hoiukodu loomiseks.

Võidutöö kirjeldus: Eestis on rohkem kui 6000 puudega last, kellest üle 4000 vajavad professionaalset hoiuteenust. Selleks, et päästa selliste laste lapsevanemad psühholoogilisest ja füüsilisest murdumisest ning perekondade lagunemisest, on vaja anda lapsevanematele võimalus väikeseks hingetõmbeks oma pidevat järelvalvet (24/7) vajavate laste juurest. Kuid 2014. aasta seisuga oli Eestis ainult 1 asutus, mis suutis sellist teenust pakkuda ning riigipoolne abi probleemi lahendamiseks vaid sümboolne.

Ülesanne: Luua annetuskampaania, et koguda 55 000 €, mille abil avada aasta jooksul 4 uut hoiukodu puuetega lastele. Pikem strateegia oli suunata teema lahenduse suunas liikuma ning tekitada ühiskondlik kandepind ja surve saamaks projektile edasiseks riigi rahastus.

Lahendus: Kuna puuetega laste vanemate jaoks on isegi üksainus vaba päev kättesaamatu unistuste puhkus, siis ehitati sellele mõttele üles kampaania loovlahendus. Lisaks massimeediale kaasati partnerid (teatrid, kinod, spad, kohvikud, piletimüüjad, Tallinna lennujaam), kes levitasid kampaania sõnumit enda kanalites ja tekitasid seeläbi kontrasti paljudele peredele tavalise igapäevase puhkuse ja meelelahutuse ning mõnedele inimestele täiesti kättesaamatu “unistuste puhkuse” vahel.

Tulemused: Rahaline eesmärk täideti ja annetustega koguti pisut enam kui 55 000 €. Selle abil avati 1 aastaga 4 hoiukodu. Samuti suutis kampaania äratada riigi, kes panustas omalt poolt 15%. Sotsiaalministeerium kaasas Euroopa Sotsiaalkindlustuse Fondi, mis 2014 - 2020 paigutab raske puudega laste hoiuteenustesse, tugiisikute koolitusse ning transpordi arendusesse Eestis üle 30 miljoni euro! Seega avatakse lähiaastatel vähemalt 1 hoiukodu igas maakonnakeskuses! Unistuste kampaania. Unistuste tulemus.

Kampaania «Unistuste puhkus» teostajad:

  • Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi tegevjuht Küllike Saar
  • Meediaagentuur: Vizeum – Elle Aadusaar, Eve Järve
  • Loovagentuur: Newton – loovjuht ja copywriter Madis Ots, projektijuht Rivo Räim, disainer Anne Vahermaa
  • Tootjad: Kuukulgur – režissöör Jan-Erik Nõgisto, produtsendid Priit Aus ja Alvar Reinumägi; Kliff ja Klaus – fotograaf Aivo Kallas
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles