Päevatoimetaja:
Sander Silm

Selgusid eestlastele enim meeldivad uudistooted

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Kalevi Kirju Koera batoonike.
Kalevi Kirju Koera batoonike. Foto: Tootefoto

Möödunud aasta populaarseim uus toode oli 2014. aastal Kalevi Kirju Koera batoonike.

Turu-uuringu firma Nielsen selgitas juba seitsmendat korda välja edukaimad Eestis turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Kõige edukamaks uueks tooteks 2014. aastal osutus maiustuste tooterühma kuuluv Kalevi Kirju Koera batoonike.

Teisele kohale tuli paberitoodete ja mähkmete tooterühma kuuluv Metsä Tissue Serla Thick & Soft kolmekihiline tualettpaber ning kolmandale alkoholivabade jookide kategooriasse kuuluv A. Le Coqi Punase Sõstra limonaad.  

«Möödunud aastal tuli Eestis turule 19 000 uut toidu- ja esmatarbekaupa, mida on väga palju, kuid vaid vähesed neist on tõeliselt edukad. Kaks aastat pärast turule tulekut on uudistoodetest müügil vaid 38 protsenti,» ütles Nielsen Eesti juht Margo Kurisoo.

Kurisoo lisas, et samal ajal on uute ja teistest eristuvate kaupade väljatöötamine ettevõtete jaoks väga oluline, kuna viimase kolme aasta jooksul turule tulnud tooted moodustavad koguni kolmandiku müügikäibest.

Kolm kõige edukamat toidu- ja esmatarbekaupa valiti välja 18 kategooriasse kuuluvate eelmise aasta parimate toodete seast. Lisaks maiustuse, paberitoodete ja mähkmete ning alkoholivabade jookide kategooriatele selgitati edukaimad uued kaubad välja veel 15 tooterühmas:

Tooterühm

Tootja

Toode

Piimatooted

Valio

Koorejogurt Alma Muah! crème brûlée

Töödeldud lihatooted

Rakvere

Hakklihatasku sulajuustutäidisega

Lahja alkohol

A Le Coq

A Le Coq Extra Ginger 4.5 protsenti

Kange alkohol ja vein

Liviko

Liköör Vana Tallinn Summer Lime 35 protsenti

Leib ja sai

Leibur

Leiburi 3-vilja Röst

Kohv, tee ja kakao

Mondelez

Jacobs Cronat Gold

Kastmed, maitseained ja eined

Salvest

Seljanka  suitsuribidega

Snäkid

Pepsico

Lays Max soolatud krõpsud

Jahutatud/ külmutatud tooted

Premia

Maahärra pitsa suitsuvorstiga

Lemmikloomatoit ja
-tarbed

Mars

Kitekat Natural Vitality Mix Menu kastmes

Teraviljatooted

Rigas Dzirnavnieks

Herkuless kaerahelbepuder mustikatega

Beebitoit

Salvest

Põnn ökoloogiline Mangopüree

Hügieenitooted ja
kosmeetika

GSK

Hambapasta Sensodyne Complete Protection

Majapidamistarbed

Reckitt Benckiser

Air Wick Blackberry õhuvärskendaja

Pesu- ja
nõudepesuvahendid

Henkel

Perwoll Care Balsam Bambuse ekstraktiga pesupehmendi

2014. aasta kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Esmalt analüüsiti ketikaupluste 2014. aasta müügiandmeid ning leiti eri tootegruppide parimad uued tooted vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele.

Teine osa koosnes tarbijauuringust, kus internetiküsitluse käigus selgitati välja, kui suur hulk tootegrupi tarbijatest on antud toodet ostnud. Mõlema osa tulemused koondati ühisesse indeksisse, mis määras toodete üldise järjestuse.

Sarnane auhind anti välja ka teistes Balti riikides. Lätis kuulutati 2014. aasta edukaimaks uueks tooteks paberitoodete ja mähkmete tooterühma kuuluv SCA Zewa Moll Soft & Strong kolmekihiline tualettpaber ja Leedus lahja alkoholi tooterühma kuuluv Švyturys J.W.Reincke õlu.

Menukamate uute toodete edetabelit koostab Nielsen Baltikumis juba seitsmendat korda. 2013. aasta edukaim uus toode Eestis oli Tere piim D-vitamiiniga.

Märksõnad

Tagasi üles