Euroopa kiirmoeketid võivad olla varsti sunnitud hindu tõstma, kuna euro suhtes tugevnenud dollar suurendab nende hankekulusid.
Tugev dollar võib sundida Euroopa kiirmoekette hindu tõstma
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nimelt ostavad paljud kiirmoeketid kaubad sisse Aasiast, kus kaubeldakse USA dollarites, kuid müüvad neid eurodes, kirjutab The Wall Street Journal.
Näiteks Hennes & Mauritz AB (H&M) hoiatas teisipäeval, et tugev dollar võib tuua ülejäänud aastaks kaasa kõrgemad hankehinnad. «Paljud konkurendid peavad hindu tõstma ja meie peame otsustama, kas lähme nendega kaasa või ei tee seda ja kannatab kasumimarginaal,» ütles H&Mi investorsuhete juht Nils Vinge. H&M ostab ligi 80 protsenti oma kaubast sisse Aasiast.
Kuna kiirmoekettide vahel käib eriti karm võistlus, siis võivad mitmed ketid siiski otsustada, et neelavad hinnavahe alla ja ei riski brändi maine kahjustamisega.