«Ringvaate» vastutav toimetaja Kajar Kase ütleb, et saates läbi viidud testid on sageli televaatajate seas huvi tõstnud ja neid tavalisest rohkem poodigi meelitanud.
Pärast «Ringvaate» teste jooksevad inimesed poodi
«Oma testide valikul lähtume ajakirjandusliku huvi plaanist. Tarbijateemalised lood on meie saateformaadi üks osa ning oleme neid kogu aeg teinud,» selgitas Kase.
Testimisele valituks osutuvad need tooted, mis on parasjagu päevakajalised või kui mõni toode on saanud tähtsa tunnustuse. «Lähtume siin ajakirjanduslikest kriteeriumidest,» täpsustab Kase.
Kui «Ringvaade» ja Postimees juhuslikult üks ühel, teine teisel päeval riise testis, olevat Kase sõnul punane riis poodidest otsa lõppenud. «Marko Reikop käis veel oma kunagises koolis esinemas ja sai esinemise eest paki punast riisi ning viskas nalja, et see ju defitsiitne kaup,» märkis Kase.
Paar-kolm talve tagasi testiti «Ringvaate» saates elektrilisi madratseid ja tekke, mis lisasooja annavad. «Pärast seda jõudis Prismast meieni tagasiside, et saate järel müüdi need tooted läbi,» mäletab Kase.
Katsetada võeti kord ka avokaado. «Lugesime kusagilt internetist, et avokaadost olevat saanud eestlaste seas müügihitt. Vaatasime siis järele, kuidas seda süüa saab,» ütles Kase. Avokaado hitistaatusesse tõusmist kinnitas toona ka Rimi, kus olla märgatud selle vilja stabiilset müügikasvu.
Varasemates saadetes oli lõik, kus Hannes Hermaküla katsetas vahendit, millega saab näiteks vannitoa põrandal libedust tõrjuda. «Tuli välja, et toode on täitsa edukas ja tõepoolest töötab. Põrandale pandult pidurdas libisemise hetkega,» mäletab Kase, kuid ei lisanud, kas toote müük sellest kuidagi kasvas.
Kase sõnul pöördutakse sageli ka toimetusse et küsida, kust üht või teist toodet, mida saates testiti, leida võiks. Sellisel juhul suunatakse küsija edasi müüjani.