Mis on saanud lennuõnnetuse läbi teinud firmadest?

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Malaysia Airlines'i lennu MH17 rusud Ida-Ukrainas
Malaysia Airlines'i lennu MH17 rusud Ida-Ukrainas Foto: SCANPIX

Tänase Germanwingsi õnnetus saatis langusesse nii odalennufirma emaettevõtte LuftHansa kui ka lennukitootja Airbus'i aktsiad. Ent mis on saanud teistest lennufirmadest, mille lennukid hiljuti õnnetusse on sattunud?

Malaysia Airlines

Malaysia Airlinesi üks lennuk haihtus jäljetult ning teine tulistati alla Ukraina kohal. Lennufirma on olnud tegevuses aastast 1947. Lennufirma on võitnud mitmeid auhindu nii teeninduse kui teenuse eest. Viimane märkimisväärsem jääb aastasse 2012 ning uusi pole enam loota - firma on vahetamas nime.

5. märtsil, aasta peale kadumist avaldati kadunud lennu MH370 uurimise vaheraport, ent midagi uut seal plnud. Otsingute jaoks on eraldatud 93 miljonit dollarit, millest jätkub maini. Peale seda toimuvate otsingute saatus on ebaselge, vahendab International Business Times.

Ukraina kohal alla tulistatud lend MH17 võttis 298 elu. Malaysia väldib Ukraina õhuruumi, lennates selle asemel üle Türgi.

Nii Malaisia, Indoneesia kui Austraalia tegid pilootprogrammi, mille tõttu annavad lennukid endast elumärki iga 15 minuti tagant tavalise 30-40 asemel. Kui see oleks olnud lennukil MH370, oleks otsinguala palju väiksem.

Malaysia Airlinesis firma ülevõtmise tõttu 6000 inimest kaotamas töö ning ülejäänud lähevad uue ettevõtte MAB Airlines'i alla. Uus firma alustab tööd 1. juulist.

Malaysian Airlinesi turundusdirektor Dean Dacko arvates on ettevõtte nimevahetus kohutav, sest peale õnnetusi kasvas teadlikkus kaubamärgist mühinal – ühekohalisest numbrist 86 protsendini. «Nimi on sama tuntud kui Coke või Pepsi. Sellise tuntuse saavutamine võtab aastakümneid ja miljardeid dollareid. Turunduslikust perspektiivist oleks tegu väga traagilise veaga,» sõnas Dacko väljaandele Mumbrella.

AirAsia

Malaisia odavlennufirma AirAsia lennuk kukkus Indoneesia kohal alla läinud aasta detsembris. Otsingud lõpetati 18. märtsil, leiti 106 hukkunud 162st.

Enne seda õnnetust soovitas 24 analüütikut 28st AirAsia aktsiaid osta, vahendab Business Insider. Aktsia langes peale õnnetust 13 protsenti.

Pisut enam kui kümnend tagasi oli AirAsia pankroti veerel. Malasia riigi omanduses oleval firmal oli kaks vana lannukit, 250 töötajat, üks marsruut ja 40 miljardi dollari eest võlgu.

Aastal 2001 ostis Tony Fernandes selle 29 sendi eest. Nüüd on lennufirmal rohkem kui 160 lennukit, mis veavad üle 230 miljonit inimest aastas. Töötajaid on üle 15 000. Firma oli tuntud oma kvaliteedi ja turvalisuse poolest.

Eile kuulutas lennufirma välja ühe suurima lennupiletite soodusmüügi – pakkumisel on kolm miljonit piletit.

Air France

Nende lend 447, mis oli 2009. aasta detsembris teel Brasiiliast Prantsusmaale, sattus õhuauku ja enam välja ei tulnudki, lõpetades Atlandi ookeanis. 228 reisijat ja meeskond sai surma. Must kast leiti alles pea kaks aastat hiljem, mistõttu uurimine viibis.

KLMi kontserni kuuluv firma teenis mullu 198 miljonit eurot kahjumit – tulemus oli 1,6 miljardi võrra parem kui aasta varem. KLM-Air France süüdistas kehvades tulemustes pilootide streiki – mis võttis tegevustulemust 435 miljoni võrra vähemaks, vahendas Center of Aviation. Aastal 2010 oli neil 29 miljoni dollari suurune kasum.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles