Ülemuse otsuste ja valikute küsimärgi alla panemine on keeruline ülesanne, kuid vahel võib õigeaegne kriitika ära hoida veelgi suurema kahju. Kuidas ülemust kritiseerida nii, et see ei ohustaks sinu töökohta, kirjutab Entrepreneur.com.
Kuidas ülemusele tema tegevuse kohta kriitikat esitada?
Vali oma lahinguid
Enne, kui hakkad ülemust kritiseerima, mõtle hoolega läbi, kas kritiseeritav otsus või väide on ikkagi seda väärt. Kui ülemuse viga võib olla ettevõttele kulukate tagajärgedega või näidata teda koosolekul halvas valguses, on ilmselt mõistlik talle eksimusest diskreetselt teada anda.
Ära paranda ülemust teiste ees
See, kuidas ja millal ülemust tema eksimusest teavitad, on ülioluline. Kõige parem oleks seda teha nelja-silma-vestluse käigus, kõige halvem variant on aga ülemuse parandamine või kritiseerimine tema enda ülemuse või ettevõtte kliendi ees, kuna sellistes situatsioonides on ta kõige haavatavam ehk tal on kõige rohkem kaotada.
Kasuta seisukohta väljendavate avalduste asemel soovitusi
Maskeeri oma kriitika või parandus arvamuse või ettepaneku taha. “Mis sa arvad, kui…” “Ehk oleks see parem variant…” on kindlasti nutikamad ja tulemuslikumad lähenemisviisid, kui lajatamine “Sa teed asju valesti!”
Paku lahendusi
Kellelegi ei meeldi kuulda, et nende otsused või tegevused on valed, kuid veel hullem on kriitika, millele ei järgne lahenduste väljapakkumine. Selle asemel, et lihtsalt veale osutada, mõtle välja ka lahendus, kuidas seda eksimust parandada.