Maailma juhtivad muusikakontsernid survestavad striimimisteenust Spotify, et see piiraks oma teenuses muusika tasuta kuulamise võimalusi, kirjutab The Verge.
Plaadifirmad tahavad Spotify tasuta teenusele rangemaid piiranguid
Universal Music Group ei ole rahul erinevate striimimiskeskkondade freemium-teenusega, mis lubab kasutajatel muusikat küll tasuta kuulata, kuid pikib lugude vahele reklaamklippe. Mullu tõi selline reklaamimüük teenusepakkujatele juba USA turul sisse üle miljardi dollari.
Financial Timesi andmetel soovib Universal muuta Spotify´ga sõlmitud muusika kasutamise lepingut, mille tagajärjena peaks Rootsi päritolu maailma populaarseim muusikastriimimiskeskkond hakkama oma tasuta teenust piirama.
Plaadifirma loodab, et niimoodi survestatakse kasutajaid üle minema tasulisele, ilma reklaamideta teenusele, mis maksab neile 10 dollarit kuus.
Universal Music juht Lucian Grainge tegi eelmisel kuul freemium-mudeli kohta ka ametliku avalduse.
"Reklaamiga rahastatav striimimismudel ei ole piisav, et pidada üleval kogu loojatest ja investoritest koosnevat ökosüsteemi".
Universali muret jagavad ka Sony Music ja Warner Music, kelle juhid on lähiminevikus teinud sarnaseid avaldusi.