Eelmisel nädalal pani Riisipere pubi Mati maja omanik pubi letile välja isetehtud reklaami, kus lause «äkkstart autojuhile» seostub allpool oleva viinapudeli pildiga. Tarbijakaitse hinnangul võib tegemist olla seaduserikkumisega.
Pubiomaniku omaloominguline reklaam viinapudeli pildiga tõi kaasa tarbijakaitseameti menetluse
Pubiomanik Mati Rabi sõnul on lause «äkkstart autojuhile» mõeldud tähelepanu juhtima kõrvaltahvlil olevale toitude valikule, mitte lausega samal tahvlil olevale viinaportsjoni hinnale, mis on toodud välja pilkupüüdva viinapudeli pildi all.
«Mul käivad siin kohalikud politseinikud söömas ja neile tõi see reklaam näole muheluse. Mingit viinapropagandat ma küll ei tee, olen ise joobes klientidele, kes soovivad autorooli istuda, politsei kutsunud ja võtmed käest ära võtnud,» selgitab Rabi, kelle toidukoht asub suure maantee ääres, kus käib söömas palju autodega reisijaid. Pubiomaniku sõnul kaunistas ta vasakpoolse reklaamtahvli kättesattunud pildimaterjaliga ise, samuti tuleks reklaami tajuda läbi huumoriprisma.
Tarbijakaitseamet, kes teostab järelevalvet reklaamiseaduse täitmise üle, siin midagi naljakat siiski ei näe. Ameti pressiesindaja Kadri Kauksi sõnul on kõneksolev reklaam selgelt eksitav, mistõttu alustas amet menetlust seaduserikkumise tuvastamiseks.
Reklaamiseaduse üldnõuete, reklaami eksitavus seal hulgas, rikkumisel võib juriidiline isik (kelleks antud juhul kvalifitseerub pubiomanik Mati Rabi, kui FIE – T.L.) saada trahvi kuni 50 000 krooni. Samuti peab äriomanik seaduserikkumise tuvastamisel eemaldama reklaami oma teeninduspinnalt, ütles Kauksi.
Reklaamtahvlitel on kaks peamist viga. Esiteks puudub viinapudeli pildi alt kohustuslik tekst «Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist.». «Teiseks, kui pubiomanik väidab, et et lause «autojuhi äkkstart» on mõeldud reklaamima pubis pakutavaid toite, peab see lause olema parempoolsel reklaamtahvlil, kus on kirjas pakutavad toidud,» ütles Kauksi.