Taksohindade piirmäärad saavad reaalsuseks

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takso
Takso Foto: SCANPIX

Majandusministeeriumis on valminud eelnõu, millega tahetakse kohalikele omavalitsustele anda õigus kehtestada taksodele kõrgeim veohind.

Eelnõu seletuskirja kohaselt tuli ettepanek selleks punktiks Tallinna linnalt, kelle väidete kohaselt kannatavad ebamõistlikult kõrgete hindade kehtestamise tõttu eelkõige välisturistid. Nimelt ei suutvat viimased tihtipeale teenuse hinda enne teenuse osutamist ette näha ning alles hiljem võib selguda, et mõnekilomeetrise sõidu eest küsitakse sadu kroone.

«Kuna selline volitusnorm annab õiguse piirata ettevõtlusvabadust, on liigse riive vältimiseks sätestatud, et kõrgeima hinna kehtestamisel tuleb arvestada, et vedaja suudaks katta osutatava teenusega seotud otsekulud, kapitalikulu ja proportsionaalse osa üldkuludest ning teeniks mõistlikku ärikasumit,» seisab seletuskirjas.

Samuti keelatakse mis tahes üksiku teenuse hinna eraldi esiletõstmine, kui see võib sõitjat eksitada. See võimaldab tagada ühesuguste hinnakirjade olemasolu ja välistada näiteks suure kirjaga odava kilomeetrihinna väljatoomise ning samas väikese kirjaga ülikõrge sõidu alustamise tasu märkimise, mis võib luua tarbijale väärettekujutuse tegelikust teenuse maksumusest.

Kohalik omavalitsus saab seega kehtestada loetelu teenustest, üksnes millele võib kehtestada hinnad – see tähendab, et kui vedaja soovib pakkuda mingit loeteluvälist teenust, siis selle eest tasu võtta ei tohi.

Märksõnad

Tagasi üles