Harju maakohus andis mobiilioperaatorile õiguse küsida arve esitamise eest klientidelt lisatasu, tarbijakaitseamet on aga otsustanud otsuse vaidlustada ringkonnakohtus.
Kohus andis Elisale õiguse arve esitamise eest siiski lisatasu küsida
Tarbijakaitseamet taunis juba 2013. aasta lõpus Elisa otsust muuta arvete esitamine tasuliseks, kui mobiilioperaator hakkas e-postile saadetud arve eest küsima 60 eurosenti ja paberarve eest 70 senti, vahendab BNS. Möödunud aasta veebruaris otsustas tarbijakaitseamet aga tarbijate õiguste kaitse huvides selles küsimuses kohtusse minna.
Ameti seisukoht oli, et kuigi Elisa pakub teatud võimalusi saada arvet ka tasuta, ei ole see kättesaadav neile, kes internetti ei kasuta. «Eraklientidega sõlmitavate lepingute üldtingimuste osaks oleva hinnakirja punktides «e-arve e-mailile» ja punktis «arve postiga» kehtestatud maksumused on võlaõigusseaduse mõttes tarbijat ebamõistlikult kahjustavad,» rõhutas tarbijakaitseamet.
Elisa vaidlustas tarbijakaitseameti seisukoha, märkides, et seadus ei pane mobiilioperaatorile kohustust esitada tarbijale arve tasuta kõikide arveedastuskanalite kaudu. «Elisa võimaldab tarbijatele jätkuvalt vähemalt kolme tasuta elektroonilist arvete edastamise kanalit – need on «E-arve Elisa Iseteeninduses», «E-arve panga iseteeninduses» ja «E-arve arved.ee keskkonnas»,» märkis mobiilioperaator.
Lisaks sellele on Elisa klientidel võimalik tasuta saada arve väljatrükk ettevõtte esindustest, tasuta küsida infot tasumisele kuuluva summa kohta Elisa klienditoe telefonilt ning tellida tasuta SMS-teavitus.
Harju maakohus nõustus Elisa seisukohaga ning jättis tarbijakaitseameti kaebuse rahuldamata, küll aga ei jõustu otsus enne, kui ka Tallinna ringkonnakohus on oma seisukoha selles küsimuses esitanud, sest tarbijakaitseamet on otsustanud Harju maakohtu otsuse edasi kaevata. «Järgmine istung peaks toimuma Tallinna ringkonnakohtus 9. aprillil,» ütles tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
Arve eest lisatasu küsimine ei mõjuta aga ainult Elisat, vaid ka tervet rida teisi teenusepakkujaid, sealhulgas näiteks osasid elektrimüüjaid (Starman, Elektrimüügi AS ja 220 Energia), kes kuni hiljutise ajani küsisid oma klientidelt lisatasu näiteks paberarve esitamise eest.
Tarbijakaitseamet on seni olnud väga selgel seisukohal, et igasuguse arve eest tasu küsimine peab olema lõpphinnas ning arve väljastamine ei ole iseseisev teenus, mistõttu ei peaks seda tegema ei mobiilioperaatorid ega elektrimüüjad.