Logistikafirma DPD püüab aktiivselt e-kaupmehi

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarmo Tael.
Tarmo Tael. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Logistikaettevõte DPD uuendas nii strateegiat kui logo ning investeeris miljon eurot uude terminali. Võimsat kasvu on näidanud nende pakipoed. 

DPD on asunud jõuliselt laienema just tänu e-kaupmeestele – mullu oli Pakipoodide teenuse maht 300 protsenti suurem. Pakipoodide võrgustik kasvas 93 kohani.

DPD pakipood kujutab endast üle Eesti üsna ühtlaselt jaotunud poodide võrgustikku. «See on väike kauplus, kus toimub ka pakkide väljastamine,» iseloomustas seda DPD Eesti tegevjuht Tarmo Tael. Praeguseks saab pakki käite näiteks mõnest Alxela tanklast, Cargubus'i terminalidest ja mujalt. Tael näeb, et selline lahendus pakub midagi mõlemale poolele – DPD toob kliendi poodi. «Poodide klientuur mõjutab palju ka pakipoodi,» ütles Tael.

Alustav e-kauplus saab paki veetud ühe euroga. Kasum selle pealt tuleb Taeli sõnul tulevikus. «Soovime alustavate ettevõtetele hoogu juurde anda. Samas on teenus nii uus, et kliendid õpiksid pakipoodidel järel käima,» ütles Tael.

Mõned e-kaupmehed lähevad pankrotti ning mõnest kliendist võib saada suur klient ning see teeb asju pisut tasa. Mullu sai DPD endale sadakond uut e-kauplust. «On turutrend, et alustajad pole väga suured, potentsiaal on suurem tulevikus,» usub tegevjuht.

Eesti e-kaubandus on teiste Balti riikidega võrreldes üsna arenenud. Meil oli kataloogiturg olemas enne, kui teistel Balti riikidel ning üsna paljud eestlased usaldavad e-kauplust. Kui Lätis tahab 60 protsenti inimesi maksta peale kauba kättesaamist, siis Eestis on see number 19.

Ärilt eraisikule turg kasvab võrratult kiiremini, kui ärilt ärile Uus aluste-terminal Jüris, mis saab valmis septembris, peaks aitama ka ärilt ärile mudelit edendada, kuna võimaldab vedada ka raskemaid pakke.

Suurima DPD eelisena tõi Tael välja ettevõtte rahvusvahelisuse – aasta lõpuks tegutsevad nad 13 riigis ning omavad senise 16 000 asemel 22 000 pakipoodi. Järgmisel aastal on plaanis laieneda ka Soome ja Rootsi. Praegu tuleb pool DPD käibest rahvusvahelisest kaubaveost. Kolmandik sissetulevaist pakkidest tuleb firmalt eraisikule, ent välja läheb pakke umbes kuus korda vähem.

Et toetada rahvusvahelist arengut tava- ja ekspresspakkide kulleriteenuse (CEP) turul, tuleb DPD emafirma GeoPost välja pakiveoteenuste uue, üle-euroopalise kaubamärgistrateegiaga. «Praegu on suurim mure see, et kui Eesti klient tahab endale Prantsusmaa e-poest lõhna tellida, siis ta valib mõne teise kulleri, sest ta ei tea, et Chronopost on DPD,» ütles Tael.

Konkurentsiameti 2013. aasta postiside aruande järgi on DPD Eesti-sisese kullerteenuse ja rahvusvahelise kullerteenuse turuliider. Mullu kasvas nende käive 7,5 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles