Rosina sõnul on paraku tavapärane olukord, kus ettevõtte majandusraskused on nähtavad, kuid olukorra tõsidust tunnistatakse alles siis, kui on juba liiga hilja.
Livingshop OÜ finantshinnang (koostatud üldlevinud finantssuhtarvude alusel) Inforegistris on juba aastal 2011 olnud «rahuldav», 2013. aastal aga juba «nõrk». Inforegister.ee-s saab kontrollida ettevõtete taustu.
«Ettevõte oli juba kahjumis, samuti on pidevalt kasvav maksuvõlg indikaatoriks süvenevatest probleemidest,» nentis Rosin.
Ainult majandusaasta aruannete ja maksuvõla ajaloo põhjal on tema sõnul raske öelda, kas ettevõte juhatus reageeris liiga hilja või tegutses kuritahtlikult, lastes vastu võtta tellimusi, ehkki eksisteerisid juba selged likviidsusprobleemid.
«Tarbijatele aga tahaksin omalt poolt meelde tuletada, et enne suuremaid oste tasub järele vaadata, kellega tegu on. Maksuvõla info on avalik ning kiire taustakontrolli saab tasuta teha näiteks ka inforegister.ee lehel,» lisas Rosin.
Livingshop saatis möödunud nädala lõpus klientidele kirja, kus teatas, et nende majanduslik olukord ja võime täita oma kohustusi on viimastel kuudel halvenenud. Peamisteks põhjusteks on ettevõtte sõnul oluliselt tihenenud konkurents ning mitmete turuosaliste agressiivne hinnapoliitika.
Tarbijakaitseamet on seoses living.ee-ga viimasel ajal saanud 15 pöördumist. Ettevõtte esindaja on oma olukorrast tarbijakaitseametit teavitanud. Ent kui tegu on pankrotimenetlusega, ei saa tarbijakaitseamet enam inimesi aidata. Sellisel juhul tuleb tarbijail esitada nõue (ajutisele) pankrotihaldurile, kelle andmed saab Ametlikest Teadaannetest peale kohtu poolt määruse tegemist.