Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kolm nippi, kuidas kaotatud kliendid tagasi meelitada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Kolm nippi, kuidas kaotatud kliendid tagasi meelitada
Kolm nippi, kuidas kaotatud kliendid tagasi meelitada Foto: PantherMedia

Isegi, kui klient on sinu ettevõtte teenustest loobunud, ei tohiks temaga seetõttu kõiki sidemeid katkestada. Ärisuhetesse aja investeerimine, on need siis ettevõtte praegused või endised kliendid, peaks olema iga juhi esmane prioriteet, kirjutab Entrepreneur.com.
 

Pea meeles, et inimesed tahavad koostööd teha endale meeldivate inimestega

Võta aega ja loo võimalusi, et suhestuda oma praeguse või endise kliendiga kui sõbraga, kuid tee seda ausalt. Esita küsimusi teemadel, mis on talle olulised ning jäta need endale meelde. See aitab sul kliendiga sügavamalt suhestuda, aru saada tema tööprotsessidest ning ühtlasi anda aimu ka sellest, kuidas saaksite oma koostööd parandada.

Eralda aega oma praeguste ja endiste klientidega suhtlemiseks

Lisaks suhtlusvõrgustiku suurendamisele ja olemasolevate suhete tugevdamisele aitab see neid suhteid ka taasluua. Kui klient või endine klient näeb, et sa huvitust temast ja tema tegevustest ilma ise sellega otsest rahalist kasu teenimata, võivad teie vahel tekkida senisest palju tugevamad koostöösuhted.

Pea meeles, et kõigist suhetest saab alati midagi õppida

Isegi kui sulle ei meeldi sinu praeguste või endiste klientide äritegemise viisid või lähenemised, tuleks neid siiski austada ning omavahelisi suhteid hoida. Üks asi, mis on äris kindel, on see, et asjad muutuvad, tihtipeale väga kiiresti. Kui sa oskad klientide tegevust nende vaatepunktist lahti mõtestada, on see tööriistaks, mis tugevdab sinu ärisuhteid ning aitab ärikeskkonna muudatustega kärmemalt kohaneda.

Tagasi üles