Soome meremeeste ametiühing Suomen Merimiesunioni (SMU) teatas, et kui jäämurdjate meeskondade palgavaidlusele lähipäevadel lahendust ei leita, võivad järgneda toetusstreigid teistes meresõiduvaldkondades, mis võib omakorda viia Soome kaubandusliku meresõidu ja väliskaubanduse peatumiseni.
Soome ametiühing ähvardab blokeerida Soome väliskaubanduse
SMU äsjase teate kohaselt toetab jäämurdjate meeskondade streiki ka Põhjamaade transporditöötajate föderatsioon NTF. NTF on omakorda pöördunud Rootsi meremeeste poole palvega, et Rootsi jäämurdjate meeskonnad ei sekkuks Soome ametivendade töötülisse sel moel, et osaleks tööülesannete täitmisel mida peaks muidu täitma soomlased.
SMU teatel ei ole vaidlus majanduslik riigile kuuluva jäämurdjaid opereeriva Arctia Shippinguga mitte majandusliku, vaid põhimõttelise loomuga. Ametiühingu hinnangul jääks esitatud töölepingute muudauste kulu kümnete tuhandete eurode suurusjärku ettevõttes, mille kogupalgakulu on ligi 12 miljonit eurot.
Peamine, mille vastu SMU võitleb, on siiski tööandja soov «võtta kasutusele odav välismaine tööjõud». Ka SMU kampaania juhtlaused on: «Nüüd aitab! Ei töötingimuste nõrgenemisele! Ei välismaisele odavtööjõule!»
Arctia Shipping andis streikijad kohtusse, kuid kohtu äsjase otsusega on streik seaduslik.
Meremeeste ametiühingute vaidlus Arctia Shippinguga on käärinud mitu kuud; mõlemad osapooled süüdistavad teineteist muu hulgas ka selles, et Soome jäämurdetööd teevad ära rootslased. Nimelt töötasid veebruari lõpus Botnia lahes Rootsi jäämurdjad Atle ja Frej, samal ajal kui Soome enda jäämurdjad Sisu, Urho ja Voima seisid Helsingi Katajanokka sadamas kai ääres. Rootsi jäämurdjad palkas Soome transpordiamet.