Aasta tagasi nimetas Suurbritannia rahandusminister George Osborne Šoti viskit suureks edulooks, aga viimased müüginumbrid näitavad selle müügi langust.
Britid ei taha enam alkoholi juua
Šoti viski assotsiatsiooni (SWA) andmetel kahanes selle joogi tarbimine Suurbritannias eelmisel aastal 4,8 protsendi võrra 83,3 miljoni pudelini. Tegemist on juba kümmekond aastat kestnud trendi jätkumisega, kirjutab Financial Times. Viie aastaga on sealne turg (mahtudes arvestatuna) kahanenud 9,5 protsenti, 10 aastaga koguni 27 protsenti.
SWA süüdistab müügi languses liigkõrget maksumäära. 78-protsendiline maks iga pudeli kohta hävitab nende meelest tööstusharu, mille mahuks hinnatakse viis miljardit Suurbritannia naela (seitse miljardit eurot) ja annab 40 000 töökohta.
Majanduslehe sõnul peegeldab viski müügi kahanemine Suurbritannias valitsevat trendi, mille kohaselt juuakse Suurbritannias alkoholi järjest vähem.
Ametlike andemete kohaselt on viimase 10 aastaga kahanenud kodumajapidamiste poolt nädalas joodav alkoholi hulk 26 protsenti. Kõige rohkem on kahanenud õlle joomine – 39 protsenti – samal ajal, kui veini juuakse kolm protsenti rohkem.