Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Britid ei taha enam alkoholi juua

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnis Oja
Copy
Viskivaadid Diageo Cardhu alkoholivabrikus Šotimaal.
Viskivaadid Diageo Cardhu alkoholivabrikus Šotimaal. Foto: SCANPIX

Aasta tagasi nimetas Suurbritannia  rahandusminister George Osborne Šoti viskit suureks edulooks, aga viimased müüginumbrid näitavad selle müügi langust.

Šoti viski assotsiatsiooni (SWA) andmetel kahanes selle joogi tarbimine Suurbritannias eelmisel aastal 4,8 protsendi võrra 83,3 miljoni pudelini. Tegemist on juba kümmekond aastat kestnud trendi jätkumisega, kirjutab Financial Times. Viie aastaga on sealne turg (mahtudes arvestatuna) kahanenud 9,5 protsenti, 10 aastaga koguni 27 protsenti.

SWA süüdistab müügi languses liigkõrget maksumäära. 78-protsendiline maks iga pudeli kohta hävitab nende meelest tööstusharu, mille mahuks hinnatakse viis miljardit Suurbritannia naela (seitse miljardit eurot) ja annab 40 000 töökohta.

Majanduslehe sõnul peegeldab viski müügi kahanemine Suurbritannias valitsevat trendi, mille kohaselt juuakse Suurbritannias alkoholi järjest vähem.

Ametlike andemete kohaselt on viimase 10 aastaga kahanenud kodumajapidamiste poolt nädalas joodav alkoholi hulk 26 protsenti. Kõige rohkem on kahanenud õlle joomine – 39 protsenti – samal ajal, kui veini juuakse kolm protsenti rohkem.

Tagasi üles