Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Zara sai kaubamärgivalduses võidu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Riigikohus
Riigikohus Foto: Sille Annuk

Rõivatootja Zara andis kohtusse FFAUF S.A., mis kasutas kaubamärki «Le Delizie Zara,» ning saavutas osalise võidu, kuna seda kaubamärki tegelikult ei kasutatud.

Zara soovis enda kaubamärki registreerida toiduvaldkonnas. FFAUF, mis on ka kaubamärki Pasta Zara omanik, jäi kaubamärgiõigusest mitmes kategoorias ilma, kuna suutis kaubamärgi kasutamist tõendada vaid palsamveiniäädika ja pastakastme kasutamisel.

Mõlemad pooled apelleerisid. Ringkonnakohus leidis, et rõivatootja ei ole tõendanud, et on kasutanud Zara kaubamärki toiduainete tootmiseks või kavatseb seda teha. Seega ei ole ta ka asjast huvitatud isik.

Riigikohus sellega aga ei nõustunud, märkides, et isik on asjast huvitatud juba juhul, kui on esitanud taotluse vaidlusaluse kaubamärgiga identse või sarnase tähise registreerimiseks samaliigiliste kaupade või teenuste osas, mille suhtes on vaidlusalune kaubamärk kaitstud, või kui isikule kuulub vaidlusaluse kaubamärgiga sarnane tähis samaliigiliste kaupade või teenuste tähistamiseks.

Asi saadeti uuesti ülevaatamiseks ringkonnakohtusse. 

Tagasi üles