Päevatoimetaja:
Sander Silm

Avies: Rootsi probleemid Eesti lende ei mõjuta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Avies lennuk.
Avies lennuk. Foto: Urmas Luik / Postimees

Rootsis päevapealt kolmel regionaalliinil tõsiste puudujääkide pärast lendamisõiguse kaotanud AS Avies kinnitab, et Tallinna–Kuressaare lennuliini lepingu katkemine Rootsis ei mõjuta.

Aviesi regulaarliinide müügidirektor Marko Pleiats ütles Saarte Häälele, et vaatamata Rootsi lepingute katkestamisele suudab Avies mandri ja Saaremaa vahelise liini lepingut täita kuni selle lõppemiseni 2017. aastal.

Saare maavalitsuse arendusnõuniku Karl Tiitsoni sõnul on Avies ka maavalitsusele kinnitanud, et firma on jätkusuutlik ning neil ei ole plaanis lõpetada Tallinna–Kuressaare–Tallinna liini teenindamist.

Arendusnõuniku sõnul pole ka inimestel põhjust karta, et AS Avies lepingu päevapealt üles ütleks. Samuti pole inimestel vaja karta, et Aviesi lennukid ei ole tehniliselt korras. «Eelmise aasta sügisel läbis Aviesi lennupark lennuameti põhjaliku kontrolli ja kontrollimise käigus ei leitud lennupargil ühtegi puudujääki,» märkis Tiitson.

Kui Aviesi ja Saare maavalitsuse vaheline leping peaks mingil põhjusel ennetähtaegselt lõppema, on Saare maavalitsusel Tiitsoni sõnul vastavalt ühistranspordi seadusele õigus sõlmida uue vedajaga otseleping kuni kaheks aastaks.

Saarte Häälele on lennundust tundvad isikud väitnud, et Aviesi ootamatu loobumise korral lennuliini teenindamisest võib Saaremaa jääda halvemal juhul kuni aastaks lennuühenduseta. Kvaliteetne teenus maksab ilmselt rohkem, kui seni on Aviesile makstud, ning kui vedaja peaks tulema väljastpoolt Eestit, siis on kohe järgmine küsimus: kas jätkub raha, et graafikusse jääks 11 lendu nädalas.

Tagasi üles