Eestit läbivate kaubavedude mahu järsk langus sunnib riigile kuuluvat raudteevedude ettevõtet EVR Cargo koondama juba märtsikuus 29 Tapa depoo remonditöölist.
EVR Cargo koondab üle kümnendiku remonditöölistest
Koondamise tõi kaasa raudteeveeremi remonditööde vähenemine, mistõttu hakkab Tapa depoo nüüd tööle pooleteise vahetusega, võrreldes praeguse kahes vahetuses töötamisega.
Kui praegu töötab EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul Tapa depoos 187 töötajat, siis edaspidi jätkatakse 158 inimesega. «Oleme koondamisele lähenenud nii, et säilitame töökohad noorematele. Koondatustest kuus inimest on juba pensioniealised,» ütles Altjõe Postimehele.
«Tänavuse aasta jooksul me koondamistega oma ettevõtte remondipoole kallale enam ei lähe,» kinnitas Altjõe.
Kaubavedude vähenemine sunnib efektiivsemaks muutma ka ettevõtte teiste allüksuste tööd ning tänavu saadetakse nn uusi väljakutseid otsima veel mitu EVR Cargo töötajat. «Täpset numbrit ma praegu öelda ei saa, kuid uued koondamised puudutavad mõnda üksikut inimest, puutumata ei jää valgekraed, kuid ka teiste valdkondade esindajad,» lisas Altjõe.
Suurim koondamiste laine jääb ettevõttele siiski juba seljataha, sest kui 2012. aastal töötas ettevõttes 1046 inimest, siis praeguseks kakssada töötajat vähem – 850. Tapa depood tabanud vallandamisega kaotab töö ligi kolm protsenti EVR Cargo töötajatest.
EVR Cargo veomaht vähenes veebruaris mullusega võrreldes 21 protsenti 1,12 miljoni tonnini, kahe kuu kogumaht 2,43 miljonit tonni jääb möödunud aasta veomahule alla 19 protsenti, teatas ettevõtte pressiteenistus eile.
Suurima kaubagrupi – naftatoodete – veomaht on jäänud alla ootuste ning langust ei ole kompenseerinud ka teiste kaupade vedu. Kuigi talvehooajal veetakse tavaliselt rohkem kaupa kui teistel kuudel, on tänavu veomahud vähenenud kõikide kaubagruppide lõikes, välja arvatud väetiste vedu. Kaubaveomahud on vähenenud erinevatel põhjustel, näiteks mõjutab Eesti transiidiäri väga suurel määral Venemaa majanduse ebastabiilne olukord, mistõttu on vähenenud Venemaa-suunaline transiit ja eksport.
Konteinerveoste maht vähenes veebruaris 31 protsenti 4159 konteinertingühikuni (TEU). «Konteinervedude puhul mõjutas tulemust Mitsubishi Kaluga tehase ajutine mahtude langus, kuid kindlasti ka üldine majandusolukord ida pool – näiteks konteinerite import läbi Venemaa enda sadamate on vähenenud möödunud aastaga võrreldes 30 protsenti,» ütles Altjõe.
Mineraalsete vedelate kütuste veomaht vähenes veebruaris mullusega võrreldes 37 protsenti 422 000 tonnini, põlevkivi veomaht vähenes sooja talve tõttu 15 protsenti 228 000 tonnini. Keemia- ning puistekaupu veeti vastavalt 16 protsenti ja 64 protsenti vähem, kahanedes 70 000 ja 19 000 tonnini. Ainsana suurenes väetiste veomaht, kerkides 43 protsenti 304 000 tonnini.
Veebruaris oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 559 000 tonniga, vähenedes aastaga 18 protsenti. Valgevene suuna veomahud kasvasid 57 protsenti 135 000 tonnini, Läti mahud vähenesid 43 protsenti 57 000 tonnini ning Kasahstani mahud 75 protsenti 40 000 tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas kolm protsenti 36 000 tonnini.
Transiitvedude maht ulatus veebruaris 695 000 tonnini, moodustades 62 protsenti kogumahust ning vähenedes möödunud aasta jaanuariga võrreldes veerandi võrra.
Kahe kuuga ulatub EVR Cargo kaubaveomaht kokku 2,43 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 19 protsenti. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 944 000 tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 34 protsenti. Väetiste veomaht on suurenenud 29 protsenti 663 000 tonnini. Keemiakaupade vedu vähenes 18 protsenti 146 000 tonnini, põlevkivi veomaht vähenes 10 protsenti 466 000 tonnini ning puistekaupade veomaht langes 59 protsenti 45 000 tonnini. Muid erinevaid kaupu on tänavu veetud 83 000 tonni, ehk 43 protsenti vähem kui mullu.
Konteinerite veomaht kahe kuu lõikes on 32 protsenti eelmisest aastast väiksem, moodustades kokku 8160 TEUd.