Mida Trafikverket teile konkreetselt ette heidab, miks lepingud lõpetati?
Traffikverket heidab meile ette 2014 jaanuaris Torsby lennuväljal toimunud libisemisega seonduvat. Ülesütlemise teatis oli ootamatu ning me vaidlustasime selle samal päeval. Momendil kontrollitakse teatise legaalseid aspekte, et mõista juhtunut.
Infoks lisan, et oleme lennanud Rootsis Traffikverketi liine alates 2011. aastast. Reisijate teenindamine laabus seal kenasti, kliendid olid väga rahul.
Asjad läksid kuumaks enne uut hankeperioodi, mis on loomulik ilming konkurentsirohkes lennundusvaldkonnas. Samas olime endale teadmata saanud kõneaineks Rootsi pilootide ametühingus, kes ise ei ole meie poole kunagi otse pöördunud. Ühingul oli väga konkreetne seisukoht meie suhtes, selgelt kallutatud.
Oktoobris 2014 muutus olukord veel kuumemaks, ametühingud saavutasid mõne maakonna ja politsei poolehoiu. Reisijad olid hämmingus ühingu avalduste üle, samas reisijate numbrid olid stabiilsed. Kolme Rootsis opereeritud aasta jooksul suutsime mitmel liinil reisijate numbrid kahekordistada, mis on Aviesi meeskonnale tunnustus tehtud töö eest.
Trafikverketi teates oli juttu neljast intsidendist Pajala, Arlanda, Svegi ja Torsby lennuväljal, mis intsidendid need olid?
Nendest intsidentidest on tänaseks peamine kõneaine 2014 jaanuaris Torsby lennuväljal toimunud libisemine lennujaamaesisel liiklusalal (mitte lennurajal). Kuna tegemist oli suure lumetormiga ja lumest puhastamata lennuväljaga, olid juhtunu kohta käivad raportid vastuolulised.
Asja uuris Rootsi komisjon, kus Aviesile keelduti avaldamast lennujaama poolset infot toimunu kohta. Tekkinud olukorras ei käitunud lennujaam protokolli järgselt, võibolla ka sellest oli tingitud info avaldamisest keeldumine. Oktoobris vallandunud segadus oligi tingitud selle raportiga seotud eelkommentaaridest.