Rootsi transpordiamet Trafikverket lõpetas märtsi alguses päevapealt Aviesiga sõlmitud kolm teeninduslepingut ega sõlmi Eesti lennufirmaga enam uusi.
Rootsi lõpetas päevapealt Aviesiga lepingud
Trafikverket teatas, et lõpetatud on Aviesi lepingud Pajala-Luleå, Sveg-Arlanda ja Torsby / Hagfors-Arlanda liinidel. Samuti ei sõlmita Aviesiga lepinguid kahel hankel, mis Avies hiljuti võitis: Östersund-Umeå ja Sveg-Arlanda, 25. oktoobrist sel aastal kuni oktoobrini 2019.
«Trafikverketil on tähtis ülesanne tagada, et Rootsi elanikel ja ettevõtetel oleks tagatud põhilised liikumisvõimalused. Meie hinnangul ei ole Avies piisavalt ülesannete kõrgusel et neid võimalusi luua, vaid vastupidi, on demonstreerinud tõsiseid puudujääke nende töös,» ütles Trafikverketi planeerimisdirektor Stefan Engdahl.
«Seepärast peame lõpetama need lepingud, et tagada, et liiklus neil lennumarsruutidel oleks kvaliteetne,» lisas Engdahl.
Trafikverketi teatel heidetakse Aviesile ette kokkulepitud lendude ärajäämist, hilinemist ja põhjendamatut ebatäpsust. Lisaks on Avies olnud segatud nelja tõsisessse intsidenti Pajala, Svegi, Torsby ja Arlanda lennuväljadel.
Uute liinide lepingud andis Trafikverket nüüd Taani firmale FlexFlight. Lõpetatud liinide teenindamiseks tehakse kiiremas korras otseleping, teatas Rootsi transpordiamet.
Eestis teenindab Avies lende Tallinna ning Kärdla ja Kuressaare vahel. Ka neil liinidel on lennufirmal olnud raskusi sõiduplaanist kinnipidamisega.
AS Avies omanik on Avies Holding, mis kuulub võrdsetes osades ettevõtetele Baltum Consult (omanik Allan Soll) ja Tristen Trade (omanik Priit Piilmann). Avies Holdingul oli eilse seisuga 117 038 euro jagu maksuvõlgu.
Kuni 2013 oktoobrini oli ettevõtte omanik ka Oliver Kruuda läbi oma haldusfirma GKG Investeeringute AS. Seejärel liikus Kruuda osalus läbi SEB esindajakonto Hjalmar Konno firmale Kinga Varad. GKG Investeeringute AS on praegu likvideerimisel. Konno osalus on läinud mullu septembris üle Piilmannile.